Bijbelteksten


Positief nieuws

17 mooie Bijbelteksten over voor elkaar zorgen

Zorgen voor elkaar is een belangrijk thema in de Bijbel. De Bijbel roept ons op om anderen te helpen, of het nu gaat om onze vrienden of vijanden. We moeten elkaars lasten dragen en elkaar bemoedigen, ook als dat niet altijd makkelijk is. We zetten e

Dagelijks leven

7 Bijbelteksten die iedere vrouw uit haar hoofd zou moeten leren

Vrouwen staan in deze tijd enorm onder druk. Ze moeten er zijn voor hun kinderen, hebben een drukke baan en willen er ook nog eens goed uitzien. Laat deze Bijbelteksten je inspireren om sterker in het leven te staan!  1. 'U heeft hen lief zoals U mi

God

21 krachtige Bijbelteksten over genezing

Hoe zou je kunnen bidden voor een familielid of vriend die ziek is? In de Bijbel wordt op allerlei plaatsen over genezing gesproken. Omdat de Heere Jezus in staat is om mensen te genezen wordt hij ook Geneesheer genoemd. Om aan te geven waartoe Hij i

God

16 Bijbelteksten over het huwelijk

Het huwelijk is in de Bijbel een enorm belangrijk thema. Het huwelijk weerspiegelt op aarde het huwelijk tussen Christus en Zijn Bruid, Gods gemeente. Binnen het huwelijk brengen mogen we de onvoorwaardelijke liefde die God voor Zijn volk heeft beoef

Interview

Dominee Paul Visser deelt drie belangrijke lessen van de Prediker

‘Een gelovige realist’, zo noemt ds. Paul Visser de Prediker. Hij hield een prekenserie over het Bijbelboek, besprak het daarna in korte overdenkingen op Groot Nieuws Radio én schreef er nu dus een boek over. “Hij wordt vaak beschouwd als een pessimi

Dagelijks leven

7 Bijbelteksten die je zullen helpen een betere vriend te zijn

Vrienden geven je vaak een goed gevoel, maar wist je dat vriendschap ook prima werken als pijnstiller? Niet alleen de wetenschap, maar ook de Bijbel spreekt daar ook over. Hier zijn 7 Bijbelteksten die je helpen een betere vriend te zijn. 1. Lucas

Positief nieuws

27 bemoedigende Bijbelteksten over bezorgd zijn

Je hebt vast wel eens gehoord dat angst het tegenovergesteld is van geloof en dat is waar! Zorgen, onrust en angst kunnen ons zo snel verteren. In zulke tijden is het het beste om je op het Woord te richten. Om je hart gerust te stellen op stressvoll

Positief nieuws

29 krachtige Bijbelteksten over geloof

Geloof is, natuurlijk, een van de meest belangrijke thema’s in de Bijbel. We worden opgeroepen om ons geloof en vertrouwen in de Heer te stellen, maar we worden ook herinnerd aan zijn trouw aa ons! Hier zijn een aantal belangrijke Bijbelverzen over g

God

20 inspirerende Bijbelteksten over hoop

Onze hoop is uiteindelijk gevestigd op Eén iemand, onze Heere Jezus Christus. Hij is onze blijvende hoop, ongeacht waarmee we hier op aarde geconfronteerd kunnen worden. Deze 20 Bijbelteksten herinneren ons aan de belangrijke rol die deze hoop mag he

Positief nieuws

Twijfelaars in de Bijbel – 20 inspirerende Bijbelteksten

Een rotsvast geloofsvertrouwen, niet elke christen bezit dat, al willen we dat allemaal wel. Of het nu gaat om het Oude of om het Nieuwe Testament, de Bijbel staat vol met voorbeelden van twijfelaars die worstelen met hun geloof in God of die twijfel

Verdieping

De Bijbel is een agrarisch boek

De Bijbel werd geschreven vanuit de heersende cultuur en het agrarisch leven bood inzichten die voor de mens zeer inzichtelijk waren. Als je in het Midden-Oosten rondloopt in gebieden buiten de toeristische plekken, kom je het agrarische leven, volge

God

12 Bijbelteksten in tijden van terrorisme

In tijden van terrorisme en religieus geweld gaan mensen allerlei kanten op met hun mening. Hoe reageer jij daarop? Laat deze Bijbelteksten je helpen, troosten en hoop en richting geven: 1. Spreuken 3: 24- 26 Je hoeft niet bang te zijn wanneer je s

Dagelijks leven

Deze 10 Bijbelteksten wakkeren de LIEFDE in je aan

Soms heb je het even nodig om inspiratie te krijgen om weer fris te gaan houden van je geliefde, je kinderen of collega's. We lopen nou eenmaal niet iedere dag over van liefde voor elkaar. Deze 10 Bijbelteksten wakkeren de LIEFDE in je aan.1. Je kunt

God

Drie Bijbelteksten die christenen té goed begrijpen

Nederlandse christenen hebben zo hun favoriete Bijbelteksten. De vraag is of die teksten gelezen worden zoals ze echt bedoeld zijn. Nieuwtestamenticus Rob van Houwelingen van de Theologische Universiteit Kampen schreef een fris en toegankelijk boek o

Positief nieuws

10 Bijbelteksten over genieten!

In de Bijbel staan behoorlijk wat verzen over genieten. Zoals mijn leraar Cor Verkade op de Evangelische Hogeschool altijd zei: "Vergeet het elfde gebod niet! Gij zult genieten." Bij deze een ode aan dat wijze advies. Geniet ervan! Prediker 5:18-19 "