OpwekkingIran


Positief nieuws

Veel Iraniërs ontmoeten Jezus via een droom: “Dit is hier tamelijk gebruikelijk”

“God gebruikt voortdurend dromen om Zichzelf bekend te maken aan Iraniërs”, zo laat Lana Silk, directeur van de Amerikaanse tak van Transform Iran weten. Transform Iran is een christelijke stichting die als doel heeft om Iraniërs met de blijde boodsc

Nieuws

Iraanse moslims keren islam massaal de rug toe en komen tot Jezus: "Massale uittocht"

Ondanks het feit dat christenen in Iran met gevangenschap, marteling en executie te maken hebben, bekeren talloze moslims zich tot het christendom. De internationale tak van Open Doors stelde onlangs dat er momenteel meer dan 1,2 miljoen christenen i

Positief nieuws

Grote opwekking in Iran: "In 1994 waren er ongeveer honderdduizend christenen, nu zijn dat er meer dan 3 miljoen"

In Iran is een grote opwekking gaande, dat meldt Believers Portal. Het islamitische land is het land met de grootst groeiende groep christenen in de hele wereld. Vele tienduizenden verlaten de islam om Jezus na te volgen. "Je ziet hier het resultaat

Nieuws

20 ex-moslims gedoopt in Iran: "Ik verwachtte dat ik in de hel zou komen, maar God gaf mij nieuw leven"

In Iran is het christendom verboden. Het is dan ook strafbaar om je te laten dopen in de naam van Jezus. De heersende Sharia wet heeft grote gevolgen voor de christenen in het land. Op de Open Doors ranglijst van christenvervolging staat het land nie

God

Iran: veel jonge moslims worden christen

Jongeren in Iran verliezen interesse in de islam. Ondanks dat de Bijbel illegaal is en jongerenbijeenkomsten verboden zijn, worden veel Iraanse jongeren christen. Onlangs kwam een groep nieuwe christenen in het buitenland samen om ervaringen te delen

God

Twintig Iraniërs gedoopt: "Gods werk in Iran gaat door"

In Iran gebeuren in de naam van Jezus wonderlijke dingen. Jarenlang hebben christenen gebeden dat er veel Iraniërs tot geloof zullen komen. Dat wordt nu steeds meer werkelijkheid. God bouwt ook daar Zijn Gemeente. Mike Ansari, Iraniër en christen, st

Nieuws

'Maandelijks 3000 nieuwe bekeerlingen sinds coronacrisis in Iran'

De coronacrisis zorgt niet alleen maar voor ellende op deze wereld. In Iran bijvoorbeeld zijn het aantal geregistreerde bekeerlingen via evangelische kanalen als Mohabat TV vertienvoudigd. Het gaat naar verluidt om 3000 nieuwe christenen per maand si

Nieuws

Iraniër verwacht dat Iran een christelijk land wordt

"Ik zie een grote toekomst voor de kerk in het Midden-Oosten. In Iran is honger naar het Woord. Mensen zijn teleurgesteld in de islam," aldus Lazarus Yeghnazar. Tegenover het Reformatorisch Dagblad bespreekt hij het werk van zijn organisatie in 222 M

Nieuws

Iraanse predikant erkent: "Veel Iraniërs ontmoeten Jezus in een droom"

Veel Iraniërs ontmoeten Jezus door middel van dromen en visioenen, bevestigt Lazarus Yeghnazar, oprichter van Transform Iran, een organisatie die het evangelie verkondigt en ondergrondse kerken plant in Iran. Faithwire sprak met Yeghnazar over de gee

Nieuws

Opwekking in Iran? Open Doors berekent meer dan 1 miljoen bekeerlingen

Volgens een rapport van GAMAAN dat Open Doors publiceert hebben er de laatste decennia ongeveer een miljoen moslims in Iran zich bekeerd tot het christendom. In de afgelopen twintig jaar kreeg Open Doors bijna wekelijkse berichten van christenen in I

God

Het geheim van de grote opwekking in Iran

Het is wonderlijk om te zien hoe God mensen roept en inschakelt in Zijn dienst. Wellicht kent u er iets van uit uw eigen leven. Onlangs leerde ik de Iraanse christen Hormoz Shariat een beetje kennen. Het bracht mij tot de aanbidding van de Heere: Won

Nieuws

Opwekking in Iran: ”Meer mensen kwamen in de afgelopen 40 jaar tot geloof dan in de vorige 1400 jaar”

Veel christenen in Iran keren zich naar Jezus, dat zeggen betrokkenen bij het werk in dat land tegen CBN. ”We zien heel veel mensen die zich afkeren van de sjiitische islam en het christelijk geloof aan gaan hangen.” Op dit moment ligt Iran onder een

God

Veel Iraniërs ontdekken Jezus’ boodschap bij grensovergang: "Ze willen dolgraag de Bijbel lezen"

De situatie in Iran is alarmerend. Er worden zeer zware straffen opgelegd aan Iraanse demonstranten, nadat er vorig jaar grootschalige protesten uitbraken. Duizenden Iraniërs slaan op de vlucht naar één van de weinige vrije en democratische landen in

God

Hoe er vanuit Nederland een krachtige kerk ontstaat in Iran

De Nederlandse Iraniër Kourosh* bad 10 jaar geleden tot zijn eigen schrik ‘Zend mij naar Iran’. Inmiddels leidt hij een netwerk van Iraanse huiskerkjes met honderden leden en ziet hij dat in zijn geboorteland een stille revolutie gaande is: miljoenen

Nieuws

Twintig Iraniërs keren islam de rug toe en laten zich in het geheim dopen

Iran is een van 's werelds gevaarlijkste plaatsen voor christenen. Toch maakt dit islamitische land een ongekende groei van het christendom door. Moslims die de islam beu zijn, worden in recordaantallen volgeling van Jezus Christus. Zo verliet een gr

Positief nieuws

Hormoz Shariat wenste zijn vijanden dood en bereikt nu honderdduizenden Iraniërs met Jezus' boodschap

Hormoz Shariat is oprichter van Amerika's grootste televisiebediening voor Iraniërs. Dagelijks komen er Iraanse moslims met behulp van zijn uitzendingen tot geloof. Velen hebben een bijzonder bekeringsverhaal. Zo ook Hormoz zelf: "Ik wilde mijn broer