Opwekking2022


God

Gemiste kans: wéér geen refodominee op podium Pinksterconferentie Opwekking

Met veel bombarie krijgt christelijk Nederland ieder jaar te horen wie is geselecteerd als spreker tijdens de Pinksterconferentie Opwekking. Dit evenement is in de achterliggende decennia uitgegroeid tot hét massa-evenement voor christenen. In de bee

God

Jannica van Barneveld heeft een boodschap voor christelijk Nederland: “Stop te denken dat je zelf de controle hebt”

De afstand tussen God en de mens komt niet direct door de zonde, maar doordat wij zelf de controle in handen willen houden, en God daardoor op afstand houden. Dat was de boodschap die spreekster en aanbiddingsleider Jannica van Barneveld op zaterdag

God

Henk Stoorvogel vraagt of je genoegen neemt met je verhaal met God: "God kan er altijd overheen"

Er is altijd een tweede verhaal. Dat is het thema waar Henk Stoorvogel over spreekt tijdens de afsluitende maandagochtenddienst van de Pinksterconferentie Opwekking 2022. Neem jij genoegen met jouw verhaal met God, of ben je klaar voor een tweede ver

God

Directeur Opwekking vertelt wat de Heilige Geest doet: "Wat we moeten doen? Ons bekeren!"

“Misschien heb je het gevoel dat je geen stem hebt, dat je niet goed genoeg bent. Maar God stort zelfs zijn Heilige Geest uit over jou. Wat moeten we daarvoor doen? Ons bekeren!” Directeur van Opwekking Ruben Flach riep vanochtend tijdens de pinkster

God

Jan Pool: "Als kerk hebben we een geweldig antwoord voor de mensen om ons heen"

Spreker Jan Pool wil dat de status quo van de geestelijke gesteldheid in Nederland doorbroken wordt. Hij sprak zaterdagmiddag over opwekking tijdens de gelijknamige pinksterconferentie in Biddinghuizen, die na twee corona-edities weer in volle glorie

Nieuws

Opwekking 2022 van start: CIP.nl doet uitgebreid (preek)verslag!

Vandaag gaat de Pinksterconferentie van start. Na twee jaar online Opwekking, kan het dit jaar voor het eerst weer fysiek plaatsvinden. Kun je er niet bij zijn? Blijf dan alsnog geestelijk op de hoogte door de preekverslagen op CIP.nl. De hele Pinkst

God

Britse evangelist daagt christenen uit: “Zit Christus in je kofferbak, op de achterbank of achter het stuur?”

“Christus zit bij je in de auto. De vraag is op welke plek hij in je auto zit. In je kofferbak, op de achterbank of achter het stuur?” Op zaterdagmorgen sprak de Britse evangelist J. John op het hoofdpodium van de Pinksterconferentie Opwekking en daa

God

Christian Tan tijdens Pinksterconferentie Opwekking: "Achter alles in de Bijbel zit een hart van liefde"

 Heb je Jezus nodig? Christian Tan dacht lange tijd van niet. “Ik zag mezelf niet echt als zondig”, bekent hij tijdens zijn preek op de openingsavond van de Opwekking Pinksterconferentie 2022. “Maar Jezus sprak tot mij en zei tegen mij dat Hij niet a