Evangelisatie


Boekfragment

Een pijnlijke waarheid: de meeste evangelisatieprojecten zijn geen succes

Dit doel vereiste zeer doordachte voorbereidingen. Een podium heeft zo zijn beperkingen en het optreden moest natuurlijk ook leuk zijn. Dus er waren liedjes en heel goed acteerwerk. Gemeenteleden werden gevraagd om een uitgebreid decor te bouwen. Ze

Interview

Volgens Jelle Schouwstra kan iedereen evangeliseren: "De drempel wordt veel te hoog gelegd"

Veel christenen ervaren een drempel om te evangeliseren. Zo zijn ze bang om in een discussie te belanden waarbij ze met een mond vol tanden komen te staan. Hoe pak je dat nou het beste aan?“Eén van de belangrijkste dingen is om dicht bij jezelf te bl

Boekfragment

Bekering is niet slechts een verandering van gedachten

Paulus zegt dat we anderen overtuigen om Jezus te volgen (2 Korinthe 5:11). Ik vind het woord overtuigen heel bruikbaar, aangezien het ons beschermt tegen dwaling: we overtuigen, maar we manipuleren niet; we overtuigen, maar wij zijn niet degenen die

Interview

God riep Bert en Christa Noteboom naar Groningen: "We willen niet andere kerken leegtrekken"

Bert en Christa Noteboom werden geroepen om het evangelie te brengen in Noordoost-Groningen. Ze lieten eerder dit jaar hun warme gemeente en hechte netwerk in Almere achter. Een offer waarin ze door vele zegeningen, maar ook door moeilijkheden heen,

Interview

Elbert ging naar bijeenkomst met duizenden moslims: "Ik hoop op een debat over Jezus"

De bijeenkomst werd georganiseerd door Stichting Dawah Groep. De groep ‘voelt de plicht om onze gemeenschap bewust te maken van de positie die Palestina heeft binnen ons geloof’. Dawah-Groep vroeg Mohamed Hoblos om als een van de sprekers ‘tijdens he

God

Onverwachts preekte ds. Floor in een drukke winkelstraat: "Misschien preken we als dominees te veel ‘voor eigen publiek’"

“Ineens kreeg ik de microfoon in mijn handen en moest ik beginnen te preken op straat voor het winkelend publiek…”, vertelt ds. A. A. Floor. De hervormde predikant uit Barendrecht hield afgelopen vrijdag (in juli 2019, red.) een spontane preek in een

Positief nieuws

Duizenden Egyptenaren horen over Jezus’ opstanding en wederkomst

Dat dit evenement kon plaatsvinden is opmerkelijk, omdat evangelisatiewerk in Egypte wettelijke beperkingen kent. Youssef: “Ze kwamen niet om naar mij te luisteren, maar om geestelijk voedsel te ontvangen. Aanbidding en gebed ging heel lang door. Dit

Interview

Ludwig stopte als politieagent om christenen toe te rusten: "Ik ontving een profetisch woord"

“Op 16-jarige leeftijd volledig gaf ik mezelf over aan Jezus”, vertelt Ludwig, opgegroeid in een christelijk gezin. “Na elf jaar als agent bij de politie te hebben gewerkt, startte ik in 2010 Crowns wat nu een naamsverandering heeft ondergaan naar Lo

God

Erica heeft een passie voor evangelisatie: "Soms sta ik mensen huilend te woord"

Voor Erica Duenk is het erg belangrijk om Jezus te delen met anderen. Waarom? “Omdat het geweldig is om Gods goedheid met mensen te delen. We zijn geroepen, bevrijd van de vloek opdat we tot zegen zouden zijn, en dat alle volken door ons heen gezegen

Interview

Christenen vergeten vaak hun Turkse buren: "Kerkganger moet angst overwinnen"

De broer van de Turkse Hatice kreeg een filmpje onder ogen waarin hij over het leven van Jezus leerde. Na het zien van de video werd hij nieuwsgierig naar wie Jezus is. Zijn zoektocht naar de waarheid begon, hij heeft veel gebeden en gelezen. In zijn

God

Bijzondere evangelisatieboodschap op bedrijventerrein Werkendam: 'Jesus Saves'

Een bijzondere reclame op het hoogste gebouw van het regionale bedrijventerrein Kop van Brabant in Werkendam. Hier staan namelijk met grote letters de woorden 'Jesus Saves' geschreven, zo meldt Altena TV. Het nieuw aangelegde bedrijventerrein wordt l

Verdieping

"Ga je zaterdag mee evangeliseren?" Ik voelde mij er wat ongemakkelijk bij

“Ga je zaterdag mee evangeliseren?” Meer dan 15 jaar geleden kreeg ik deze vraag. Om eerlijk te zijn voelde ik me schuldig om ‘nee’ te zeggen. In mijn hoofd was dit toch immers de grote opdracht. Kom op Mart-Jan, het goede nieuws van Jezus delen, dat

God

Terugluisteren: David de Vos bereidt zich voor op gevaarlijke evangelisatiereis

Het land staat op nummer 5 op de ranglijst christenvervolging van Open Doors, maar toch gaat evangelist David de Vos deze maand naar Pakistan. Waarom? Dat vertelde hij bij Groot Nieuws Radio. De Vos: "Er is wel politiebegeleiding. Er zijn mensen die

Interview

Bram Koerts bereikt jongeren met sport en evangelie: "Ze gaan met hun vraag niet naar de dominee toe"

“Bij een theologische vraag gaan jongeren uit de kerk en daarbuiten niet eerst naar de dominee of de oudste toe. Maar ze gaan wel naar de leiders van een sportcommunity toe.” Bram Koerts is huistheoloog bij Next Move die de kerk terug de wijk in wil

God

Hans Tims benadrukt de grote noodzaak van evangelisatie: "Evangelisatie is het kloppende hart van God"

Evangelisatie heeft sterk mijn hart, vertelt Hans Tims in deze videoserie over de vijfvoudige bediening in Nederland. "Het is het kloppende hart van God." "Het kerkleven kan best interessant zijn, hoor. Maar er zijn zestien miljoen mensen in Nederlan

Dagelijks leven

Profetie op de markt: "Niet te veel nadenken, gewoon doen"

Hoe kan je God dienen tijdens het doen van je boodschappen? Sanne Popijus vertelt over een bijzondere ontmoeting op de markt. "Het was een mooie gelegenheid om iets over God te zeggen tegen de marktkoopman", aldus Sanne. Dit weekend was ik op de mark

Nieuws

TWR bereikt dankzij nieuwe zender tientallen miljoenen mensen meer in Nigeria: "Er leven veel mensen zonder Christus"

Trans World Radio (TWR) is hard bezig met het realiseren van een nieuwe en zeer krachtige zendmast in Benin. Dankzij deze mast is het mogelijk om heel Nigeria via de radio te bereiken met het evangelie. En dat is hard nodig, zo vertelt directeur Hubr