Bemoedigendevideo's

Bemoedigende video's om je geloof mee op te bouwen!


Nieuws

Ds. Paul Visser wil koning Willem-Alexander meenemen naar de kerk: "Het is vaak zo mager"

Ds. Paul Visser weet precies wie hij mee wil nemen naar de kerk: koning Willem Alexander. "En dan een preek houden die klinkt als een klok", voegt de dominee daar aan toe. Visser verduidelijkt dat hij dat niet voor zijn eigen eer zou willen doen, maa

Video

Jan van den Bosch over zijn gebroken hart: "Vrouw waar ik stapelgek op was had een ander"

Laat je inspireren door dit kwetsbare verhaal van Jan van den Bosch! Bekijk hier het volledige gesprek met Jan van den Bosch. Denk jij aan zelfdoding? Je bent niet alleen. Neem contact op met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl of bel 113 (lokaal

Video

CDA'er Derk Boswijk wil Rob Jetten (D66) meenemen naar de kerk: "Misschien is hij wel een nieuwe Paulus"

"Het is goed om te weten dat ik in een kerk zit waar we nog hardcore met hele noten zingen", begint CDA'er Derk Boswijk zijn antwoord op de vraag wie van zijn collega's hij graag mee zou willen nemen naar de kerk. Lijsttrekker Rob Jetten van D66 zou

Positief nieuws

Gerdien Blom van 'Een huis vol' deelt een indrukwekkende boodschap

Gerdien Blom en haar gezin zijn te zien bij 'Een huis vol' van de KRO-NCRV. Gerdien schrijft af en toe columns voor Cvandaag en we spraken haar eind 2021 ook over haar overleden dochter Miriam. Gerdien vertelt in onderstaande video over de eerste kee

Positief nieuws

Jurjen ten Brinke blikt terug op moeilijke momenten: "Dan kun je alleen nog hangen aan God"

Een video waarin Jurjen ten Brinke vertelt over de moeilijke omstandigheden in zijn leven op Cvandaag, is binnen drie dagen meer dan 50.000 keer bekeken. Jurjens vrouw kreeg een burn-out, zijn moeder scheerde langs het randje van de dood toen hij nog

God

Jurjen ten Brinke legt uit hoe je God kunt leren kennen

Laat je inspireren!

Nieuws

Mirjam Bikker over haar geloof: "Er is behoefte aan zorgzame en stoere vrouwen als Ruth"

"Ruth ging mee naar een ander land waar ze helemaal niet op haar zaten te wachten. Ze koos ervoor om zorgzaam maar ook stoer te zijn." Mirjam Bikker is lijsttrekker van de ChristenUnie en vertelt in een uitgebreid video-interview met Cvandaag over ha

Positief nieuws

Florens van der Spek over het vinden van 'de ware'

Florens van der Spek heeft goede raad in petto voor christenen die zich zorgen maken over het vinden van de ware. Er kan buitengewoon veel druk op jonge christenen komen te staan die denken dat ze de ware persoon die God voor hen heeft niet mogen mis

Positief nieuws

Jurjen ten Brinke ervaart God juist niet in de stilte

Laat je inspireren door onderstaand videofragment:

God

Ds. Paul Visser waarschuwt christenen voor een onbewuste zonde: "Hierdoor verschraalt je geloof"

Herken jij deze zonde?

Video

SGP'er Diederik van Dijk legt uit in welke Bijbelpersonages hij zich het meest herkent

Laat je inspireren!

Positief nieuws

Ds. Paul Visser: "God breekt de cirkel van jouw bestaan open"

Ds. Paul Visser vertelt hoe God de cirkel van je bestaan openbreekt. Het leven wordt er volgens de dominee "meer op". Hij legt uit: "Als je alleen op jezelf bent aangewezen dan moet je het doen met je eigen kleine leven. Dan ben je aangewezen op wat

Video

SGP'er Diederik van Dijk over zijn geloof: "Gods Woord is leidend, niet emoties en gevoelens"

"De kerkelijk verdeeldheid in ons land is ronduit beschamend, ook naar buiten toe", zegt Eerste Kamerlid Diederik van Dijk in een openhartig video-interview met Cvandaag. De nummer twee van de SGP-kandidatenlijst voor de Tweede Kamer laat een vertrou

Positief nieuws

Jurjen ten Brinke vertelt over de basis van zijn roeping

Jurjen ten Brinke heeft heel wat meegemaakt als kind. Zo smokkelde hij al op jonge leeftijd Bijbels. Ook zijn veel van zijn familieleden zendelingen. Jurjen legt uit hoe dit de basis heeft gevormd voor zijn latere roeping. Neem even de tijd voor dit

Positief nieuws

Gerdien Blom vertelt over de bijzondere foto van haar overleden dochter

"Het is haast een profetische foto", zegt Gerdien over de foto van haar dochter Miriam (6) die korte tijd na de fotoshoot plotseling overleed. "Aan de hand van God lijkt ze daar te staan."  Bekijk het korte videofragment hieronder. Het hele interview

Video

Wat iedereen volgens SGP-Kamerlid Diederik van Dijk over Jezus zou moeten weten

Laat je bemoedigen door onderstaande video!

Video

Jurjen ten Brinke leunt niet achterover: "De velden zijn wit om te oogsten"

Laat je bemoedigen door onderstaande video!

Positief nieuws

Zangeres Sera heeft bemoedigend advies voor christelijke singles!

Zangeres Sera Noa deelde begin dit jaar in een uitgebreid video-interview open en eerlijk dat ze heel erg naar een relatie verlangde. Zelfs zo erg dat ze besloot om mee te doen aan een datingprogramma. In onderstaand fragment deelt Sera haar advies v

Positief nieuws

Wie zou Florens van der Spek meenemen naar de kerk?

Florens van der Spek vertelt wie hij graag mee zou willen nemen naar de kerk. Hij deelt in onderstaand fragment ook hoe hij aankijkt tegen de plaatselijke gemeente van Christus. Laat je door zijn zienswijze en enthousiasme bemoedigen! Want wij zou ji

Nieuws

Ds. Paul Visser vertelt wat hij leerde van het moeilijkste moment in zijn leven

Dominee Paul Visser legt in onderstaande video uit wat hij leerde van het moeilijkste moment in zijn leven. "Je hebt God niet in de vingers, het kan heel anders gaan. Het Woord van God brak af en God verdween. Tegelijkertijd heb ik ontdekt dat ik dan

Nieuws

Gerald Troost wil Marco Borsato meenemen naar de kerk

Zanger Gerald Troost zou Marco Borsato graag een keer meenemen naar de kerk als hij daar de kans toe zou krijgen. "Volgens mij is wel duidelijk dat deze man in nood verkeert, wellicht in geestelijke nood", meent Gerald. Hij zou Marco daarom graag een

Video

Mirjam van der Vegt over zeker weten dat God bestaat: "Hij heeft een basis van vertrouwen gelegd"

Laat je bemoedigen!

Positief nieuws

Mirjam van der Vegt ervaart God in haar dromen: "Ben in de verkeerde cultuur geboren"

Laat je inspireren door haar verhaal!

Positief nieuws

Mirjam Bikker: "Ruth ging mee naar een ander land waar ze niet op haar zaten te wachten"

Laat je inspireren!

Positief nieuws

Jurjen ten Brinke heeft een mooie boodschap voor mensen die twijfelen aan hun roeping

Laat je bemoedigen door zijn boodschap! Bekijk het complete interview met Jurjen hier.

Positief nieuws

Florens van der Spek beleefde hachelijke momenten in Jeruzalem als straatevangelist

Florens van der Spek is lijsttrekker van politieke partij Jezus Leeft. Daarnaast heeft hij een hoveniersbedrijf en houdt hij ervan om zoveel mogelijk mensen over Jezus te vertellen. Zo ook in Jeruzalem. Alleen werd deze boodschap Florens niet in dank

Positief nieuws

Ds. Paul Visser heeft een bemoedigende boodschap voor wie twijfelt aan Gods genade

Ds. Paul Visser steekt twijfelaars aan Gods genade vanuit de St. Joriskerk in Amersfoort een hart onder de riem. "Ik begrijp mensen die daaraan twijfelen, maar er is geen reden voor. Het is ook wel heel bijzonder dat God mij hebben kan. Dat ik daar n

Positief nieuws

Waarom iedere christen een tijd in Amsterdam zou moeten wonen volgens Jurjen ten Brinke!

Voorganger Jurjen ten Brinke legt uit waarom iedere christen volgens hem een tijdje in Amsterdam zou moeten wonen. "Al is het maar omdat je met zoveel verschillende mensen, culturen en gedachten in aanraking komt. Ik heb hier geleerd om te relativere

Positief nieuws

Wat iedereen over Jezus zou moeten weten volgens Tweede Kamerlid Mirjam Bikker (CU)

Laat je bemoedigen door onderstaande video!

Video

Diederik van Dijk (SGP) deelt zijn favoriete Bijbelvers: "Dat is zo'n bevrijdende boodschap"

Laat je inspireren!

Positief nieuws

Jan van den Bosch over de moeilijke momenten in zijn leven: "Met mijn God spring ik over een muur"

Laat je bemoedigen door onderstaand videofragment:

Positief nieuws

Tweevoudig wereldkampioen Robbie Hageman deed God een belofte in de gevangenis: "Ik verveelde mij"

Bekijk het boeiende fragment hieronder!

Video

CDA-Kamerlid Derk Boswijk (CDA) heeft een hoopvolle boodschap voor de Tweede Kamer

Laat je inspireren door de boodschap van Derk Boswijk!

Nieuws

Mirjam van der Vegt wil de kerk het bedrijfsleven in brengen: "Het hoort allemaal bij elkaar"

Mirjam van der Vegt krijgt de vraag voorgeschoteld wie ze een keer mee zou willen nemen naar de kerk. Ze wil graag de vraag omdraaien omdat ze de kerk graag het bedrijfsleven in wil brengen. Ze heeft daarbij een directeur van een groot bedrijf in ged

Positief nieuws

Florens van der Spek vertelt over zijn bijzondere evangelisatiemethodes

Florens van der Spek is lijsttrekker van Jezus Leeft en vertelt op welke manier hij het evangelie brengt. Zo staat er op een overbekend dak langs de snelweg 'Jezus redt' en zijn er tal van manieren waarop hij het goede nieuws onder de aandacht brengt

Nieuws

Jan van den Bosch werkt bij de grootste multinational ter wereld: "Geen Google of Microsoft"

Presentator en ondernemer Jan van den Bosch legt in een bemoedigende video uit dat hij werkt bij de grootste multinational ter wereld! En als je goed luistert, kom je erachter dat je waarschijnlijk bij hetzelfde bedrijf werkt als Jan. "Microsoft? Nee

Positief nieuws

Mirjam van der Vegt over de kracht van geloven!

Stiltecoach Mirjam van der Vegt legt uit wat volgens haar de kracht van geloven in God is. Ze is er huiverig voor dat het zou gaan om de kracht van haar geloof, want het gaat volgens haar vooral om de kracht van Gods geloof in ons.  Neem even de tijd

Nieuws

Ds. Paul Visser vergelijkt de woorden van Jezus met die van Mandela

Ds. Paul Visser vergelijkt de woorden van Nelson Mandela met die van Jezus. Een boodschap van vrede waar de wereld 'altijd van onder de indruk is geweest'. Mandela deed zijn uitspraken na een jarenlange periode van gevangenschap. Ook Jezus sprak vred

Positief nieuws

Wie zou Jan van den Bosch meenemen naar de kerk?

Laat je inspireren door de vrijmoedigheid van Jan van den Bosch in onderstaand videofragment!

Positief nieuws

Sera Noa wilde heel graag een relatie: "God voorziet op Zijn tijd"

Zangeres Sera Noa vertelt open en eerlijk over haar verlangen naar een relatie. Ze deed zelfs mee aan een datingprogramma om de kans daarop te vergroten. Toch is ze blij dat ze uiteindelijk Gods timing heeft afgewacht en ze wil christelijke singles d

Video

Diederik van Dijk (SGP) twijfelt niet aan God: "Dat heb ik te danken aan de genade en bemoeienis van Hem"

Laat je bemoedigen!

Nieuws

Jan van den Bosch heeft een boodschap voor verdeelde christenen: "Kijk over kerkmuren heen"

Presentator en ondernemer Jan van den Bosch heeft een belangrijke boodschap voor christelijk Nederland. Hij ziet dat er twee verschillende stromingen zijn ontstaan, een deel die juist de verschillen benadrukt en een deel die juist over kerkmuren heen

Positief nieuws

Mirjam Bikker vertelt wie van haar collega's ze mee zou willen nemen naar de kerk

Laat je bemoedigen door onderstaande video!

Positief nieuws

Florens wil christenen met 'wilde plannen' bemoedigen

Laat je inspireren en bemoedigen door dit schitterende videofragment!

Nieuws

Mirjam van der Vegt vertelt over het mooiste moment uit haar leven: "De buurkinderen stonden plots voor de deur"

Mirjam van der Vegt houdt van dromen, het zijn de moment waarop ze God ontmoet en Hem dichtbij ervaart. Als ze denkt aan de mooiste momenten in haar leven, denkt ze dus al gauw terug aan die bijzondere dromen waarin ze iets van God mag ontdekken. Toc

Levensverhaal

Robbie Hageman ziet God in zijn leven: "Toeval op toeval op toeval, voor mij is dat God"

Neem even de tijd voor deze inspirerende video!

Nieuws

Mirjam van der Vegt legt uit hoe je God kunt leren kennen: "Word beschikbaar"

"Stel jezelf beschikbaar voor Hem, dan leer je jezelf kennen door zijn ogen", antwoordt Mirjam van der Vegt op de vraag hoe je God kunt leren kennen. "Het lijkt bij zo'n vraag alsof wij heel erg ons best moeten doen om God te leren kennen. Maar word

Positief nieuws

Gerdien wilde blik naar boven gericht houden bij begrafenis dochter

Een krachtig getuigenis van Gerdien Blom, de moeder van acht kinderen was de afgelopen tijd te zien bij 'Een huis vol' van de KRO-NCRV. In gesprek met Cvandaag vertelde ze eind 2021 over de begrafenis van haar dochter Miriam (6). Ondanks al het leed

Video

Ds. Paul Visser legt uit wat succes inhoudt en hoe je ermee om moet gaan

Ds. Paul Visser vertelt wat het volgens hem betekent om succesvol te zijn. Succes lijkt soms een wat 'besmet' woord te zijn en volgens ds. Paul Visser hoeft het begrip niet negatief uitgelegd te worden. Wel mag je als christen voorzichtig omgaan met

Positief nieuws

Zanger Gerald Troost vertelt over de kracht van geloven!

Zanger Gerald Troost vertelt in een bemoedigend videofragment wat volgens hem de kracht van geloven is. "Het is een heel geruststellende gedachte, dat er een Schepper is. Hij is ook de reden dat ik hier rondloop. Ik vind het heel mooi dat God daarnaa