Sara-Maria
Dit artikel is nu opgeslagen in je dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.

Dagelijks leven

09 november 2021 door Patrick Simons

Volgens Sara-Maria is een kerkhoed niet bedoeld om te pronken: "Het gaat om de eenvoud"

“Juist in deze tijd is de betekenis van hoofdbedekking heel belangrijk”, vertelt Sara-Maria Smit. De 25-jarige student was vorige week openhartig over haar keuze om als christen in het dagelijks leven haar hoofd te bedekken. Ze schreef samen met dr. M. Klaassen het boek ‘De hoed en de rand’, waarin ze aan de hand van de Korinthebrief dit gevoelige onderwerp bespreken. Vandaag leggen we haar enkele lastige dilemma’s voor.

CIP+ logo

Wil je verder lezen?

Krijg onbeperkt toegang tot CIP.nl

Start je gratis maand Inloggen

Kleding
- Tim werd na de dienst aangesproken op zijn kleding
- Ds. De Boer legt uit waarom veel reformatorische dames bewust geen broek dragen
- Volgens ds. C. P. de Boer heeft God ons bewust kleding gegeven: "We hebben met een heilig God te maken"
- Ds. De Boer vraagt zich af of God ons kledingregels geeft: “Kleding maakt duidelijk wie ik voor God wil zijn”
- Ds. De Boer draagt zwarte kleding: “In Canada zou ik een blauw pak dragen”
Meer over Kleding »

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen

Reacties

A
Eén in hoofdzaken, verscheidenheid in bijzaken en liefde in alle zaken!
Dat oude, goede remonstrantse motto wordt veel te weinig in praktijk gebracht...
J
De hoofdbedekking wordt vaak toegepast in Reformatorischr kerken en in de rechtrtflank van de Vergadering van gelovigen. Maar deze uiterlijke vorm is toch vreemd als deze vrouwen daarmee niet bidden of profeteren? 1 Kor. 11:5. In Reformatorische kerken spreekt alleen de dominee (vergelijk 1 Kor. 14:26 waar ieder iets heeft) en in de klassieke Vergadering prediken de broeders, maar mogen de zusters niet bidden of proferen in de samenkomst.
Toon meer antwoorden (1)
Toon meer reacties (8)