Willem Ouweneel
Dit artikel is nu opgeslagen in je dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.

God

20 juli 2021 door Willem J. Ouweneel

Moet de vermiste evangelist Samuël Boujadi opgewekt worden uit de dood?

Echt, ik bewonder het geloof van Jack Schreudering en Daniël van Deutekom. Het is een geloof dat met liefde gepaard gaat. Ze houden van Samuël Boujadi, en ze geloven dat, als zij diens lichaam zullen vinden, God van hen vraagt dat zij voor zijn opwekking zullen bidden. Maar of dit geloof en deze liefde ook met wijsheid gepaard gaan…? Niet alle geloof is wijs, en niet alle liefde is wijs.


‘Als God iemand uit de dood kan opwekken, dan is het Samuël wel’, zegt Van Deutekom. Hoezo? Waarom Samuël wel, en al die duizenden dienstknechten en -maagden van de Heer niet, die in de afgelopen 2000 jaar zijn gestorven – vaak als martelaren – en niet zijn opgewekt uit de dood? ‘Verdienden’ die dat minder dan Samuël? Als gedurende de Middeleeuwen iemand het ‘verdiende’ opgewekt te worden, dan was het wel Franciscus van Assisi, die al met 44 jaar overleed. Calvijn overleed al met 55, en die andere hervormer, Zwingli, al met 47. De schrijvers van de Heidelbergse Catechismus, Ursinus en Olevianus, overleden al op 48- resp. 50-jarige leeftijd. De grote opwekkingsprediker Jonathan Edwards is maar 54 geworden. Al die mannen hadden nog zo machtig gebruikt kunnen worden als ze langer hadden mogen leven. Waarom Samuël wel, en deze en vele andere mannen én vrouwen niet?

CIP+ logo

Wil je verder lezen?

Krijg onbeperkt toegang tot CIP.nl

Start je gratis maand Inloggen

Gebedsgenezing
- Martin Koornstra baalt na halve genezing op Urk: "Ik bied mijn excuses aan"
- Simon Ekkelboom gelooft niet meer in zijn eigen wonderbaarlijke genezing
- Was de genezing van Albert uit Urk echt een "onvoorstelbaar wonder"?
- Martin Koornstra ziet dat zijn dochter niet geneest: "Als vader kan ik niet 21 jaar lang bidden om een wonder"
- Wilkin van de Kamp over waarom God lijden toelaat en niet alle zieken genezen
Meer over Gebedsgenezing »

Willem Ouweneel
- Coronavirus: storm in een glas water of teken van de eindtijd?
- Waarom de coronapaniek mij beangstigt: met een kanon wordt op een mug geschoten
- De 'eindtijdkrant' van Jaap Dieleman: een klap voor fatsoenlijke bijbeluitleg
- De zondagsheiliging: wat moeten we ermee?
- De Nashvilleverklaring: wel of niet ondertekenen?
Meer over Willem Ouweneel »

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen

Reacties

E
Jaren terug overleed één van de oudsten uit de grootste pinksterk van Vlaanderen. De man rond de 30 en zelf dokter. "Iedereen" geloofde dat God hem uit de doden zou opwekken. Velen kregen "woorden van God". Groot was de ontgoocheling En het afknappen op Pinksterwonderen toen dit niet gebeurde. Ikzelf ben door wonderen tot God gekomen. Maar ik predik als pastor: mensen, de PInksterbeweging heeft NIET het

monopolie op de Heilige Geest, forget it. Zoveel slechte en gebrekkige bijbelkennis, afgaan op eigen gevoel, en valse stemmen.....tja....



@Eddy Haesaerts op 20 Jul 2021 11:18. Ook heeft de Heer mij door een wonder weer bij Hem teruggebracht. Precies wat je zegt. Het is allemaal

goed bedoelde en onvolwassen vleselijkheid, waar je idd af en toe doodziek van wordt.
K
Gods wonderen bewegen zich langs een lijn van geluk en toeval. De wereld zal het niet herkennen als een wonder. Maar degene die het overkomt en die dichtbij staan en geloven, zullen het wonder zien.

Maar een wonder is geen doel op zichzelf. Om de ontvanger domweg gelukkiger te maken. Het is een glimpje van de nieuwe hemel en aarde waar geen gebrek meer zal zijn.
Toon meer antwoorden (4)
Toon meer reacties (13)