Ds. J. A. W. Verhoeven
Dit artikel is nu opgeslagen in je dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.

God

27 mei 2021 door Jeffrey Schipper

Volgens ds. Verhoeven is er meer nodig dan vergeving van zonden: "Een praatgeloof doet niets"

“Het is mooi als je kunt zeggen dat God je zonden heeft vergeven. Maar wie het daarbij laat dient een halve Christus.” Wie denkt dat bekering een de eindstreep van een marathon is, is bij ds. J. A. W. Verhoeven aan het verkeerde adres. CIP.nl zocht de hervormde predikant op in Krimpen aan den IJssel naar aanleiding van zijn boek ‘Hoop en heiliging’. De voorzitter van de Gereformeerde Bond spreekt zich uit over goedkope genade, heiliging en verlangen naar de wederkomst.

CIP+ logo

Wil je verder lezen?

Krijg onbeperkt toegang tot CIP.nl

Start je gratis maand Inloggen
Klik hier om het boek van ds. J. A. W. Verhoeven te bestellen

Reacties

T
Het grote risico dat wij als gelovigen lopen is dat we zeggen te geloven in de genade, maar ondertussen denken dat als we niet hard genoeg de wedloop lopen, dat we dan misschien blijken niet eens gered te zijn. Dat is een ernstige misvatting, want wie dat denkt gelooft in de praktijk in genade PLUS werken. Maar het evangelie is nu juist dat de genade genoeg is om behouden te worden. Wie dat goed inziet en zich steeds verwondert daarover wil het graag ook aan anderen vertellen en raakt die kramphouding die velen hebben kwijt.
A
De moordenaar aan het kruis had niet veel tijd de genoemde wedloop te lopen. Want genade is niet goedkoop maar een gratis geschenk! En een geschenk is iets waar geen enkele tegenprestatie tegen over staat. Paulus zegt :”Wie heeft Hem eerst gegeven en het zal hem wedervergolden worden! “Wij zijn met God verzoend toen wij nog vijanden waren” Abram vertrouwde enkel wat God hem beloofde.ROM.4:5 zegt daarvan : Hem echter die niet werkt maar geloofd in Hem die de Goddeloze rechtvaardigt om niet (om niet is genade)

Andre toevlucht ken ik geen



T
Wie inziet dat onze verkeerde keuzes in ons leven ons niet kunnen scheiden van de liefde van Christus, zal na elke misstap des te meer God prijzen voor zijn genade. Wie zou niet voor zo'n genadig God willen leven, die je nooit laat vallen? Het besef van zo'n liefde voor ons, drijft elke vrees uit. En als er op enig moment toch weer vrees opdoemt, dan geldt: zie op Hem. Hij heeft alles ook mij in zijn hand. Dan willen we ondanks onze eigen zwakheid Hem behagen en mogen daarin groeien. Niet door navelstaren maar door het geloof in Hem die leeft!
Toon meer reacties (4)

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen