Henk
Dit artikel is nu opgeslagen in je dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.

God

07 mei 2021 door Patrick Simons

Henk Binnendijk waarschuwt voor goedkope genade: "We willen een religie die niets kost"

“Er gaat heel veel mis in de kerk. Bijvoorbeeld de verkondiging dat je alleen maar hoeft te geloven dat Jezus voor je zonden is gestorven om een kind van God te zijn. Dat is echt onzin. En het is breed verspreid in de kerk.” Dat zegt Henk Binnendijk naar aanleiding van zijn nieuwe boek ‘Op weg naar de hemel, de tabernakel als wegwijzer’. In het boek omschrijft hij de reis van het geloofsleven als een reis door de tabernakel. CIP.nl sprak uitgebreid met hem: “Ook de mensen die in de kerkbanken zitten moeten zich bekeren.”

Vorige week spraken we met Henk over het evangelie van de omheining en het evangelie van de open poort. Uiteindelijk moeten we allemaal de poort van de tabernakel door om de reis met God te beginnen. “De poort ingaan is grandioos”, zegt de spreker en schrijver daarover. “Maar vergis je niet: het is ook echt geen lolletje. Zelf ben ik heel christelijk opgevoed. Ik was zeer actief in de kerk en ik dacht: ik ben gedoopt, ik heb belijdenis gedaan, het zit wel goed. Tot ik op een gegeven moment besefte dat niet alleen mensen in de goot zich moeten bekeren. Dat geldt ook voor de mensen die in de kerkbanken zitten. Ik zal eerlijk zijn: dat wilde ik niet. Ik wilde niet alles wat ik bevochten en bereikt had uit handen geven. Dat is namelijk wat bekering is: jezelf volledig overgeven.

CIP+ logo

Wil je verder lezen?

Krijg onbeperkt toegang tot CIP.nl

Start je gratis maand Inloggen

Henk Binnendijk en de tabernakel
- Henk Binnendijk verwondert zich over extremen binnen de kerk: "Ik vroeg me af of er twee Goden zijn"
- Volgens Henk Binnendijk hebben wij God klein gemaakt: "Onze aandacht voor God is buitengewoon gering"
- Volgens Henk Binnendijk draaien we de belangrijkste geboden van God om
Meer over Henk Binnendijk en de tabernakel »

Klik hier om het boek van Henk Binnendijk te bestellen

Reacties

M
Een heel goede artikel die prikkelt, aanzet tot nadenken en aanspoort! Wat ik eraan zou willen toevoegen:



1) Het gaat niet om religie, maar om een (persoonlijke) relatie met de Heer.

2) Leven in overgave is niet gisteren of morgen maar iedere dag opnieuw; een continu proces.

3) Er moet sprake zijn van een ommekeer (bekering) en daarbij mag de vrucht van de Geest niet ontbreken. Het kan zijn dat een christen de gaven van de Geest mist, maar de vrucht mag niet ontbreken.
H
Henk Binnendijk geeft helder en duidelijk aan wat het leven van een echte Christen moet zijn. Zoals Jezus ook zegt: Je moet opnieuw geboren worden. Met Christus moet je oude zondige leven sterven en met Hem opstaan in een nieuw leven. Niet meer je eigen zin doen, maar Hem vragen wat je doen moet. Iedere dag! Totale overgave!
A
Ja ik ken de preken van Henk, hij sprak nogal eens in onze gemeente .Dan hoorde ik sommige toehoorders na de preek zeggen ik wil worden als Henk Binnendijk. Terwijl ik dan dacht Henk je gelooft heel sterk in je eigen geloof , als ik jou zo hoor heeft God het maar goed getroffen met jou! (We moeten dit en we

moeten dat. Maar met Petrus kwam het ook nog goed hoor.Dus ik heb nog hoop .Paulus zegt mij eenvoudig “gelooft in de Heer Jezus Christus en gij zult zalig worden” daar mag ik mijn vertrouwen in stellen, wat Henk Binnendijk er ook vindt

Toon meer reacties (22)

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen