Rocco
Dit artikel is nu opgeslagen in je dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.

Dagelijks leven

23 maart 2021 door Redactie

Rocco Rausch over gebedsgenezing: "Ook in reformatorische kerken is aandacht voor het werk van de Geest"

Uit onderzoek van Rik.Marketing in opdracht van CIP.nl blijkt dat slechts 32 procent van de Nederlandse christenen in een bepaalde mate enthousiast is over gebedsgenezing. CIP.nl stelde er enkele vragen over aan Rocco Rausch, voorganger van de Evangelische Baptisten Gemeente in Tilburg: "Vergeet niet dat er ook in reformatorische kerken echt wel aandacht is voor het werk van de Geest." 

CIP+ logo

Wil je verder lezen?

Krijg onbeperkt toegang tot CIP.nl

Start je gratis maand Inloggen

CIP onderzoek: gebedsgenezing
- Jeroen ontving ziekenzalving: "Ik vroeg me af: 'Gaat dit mij genezen of niet?'"
- Ds. Vreugdenhil ontmoet enthousiaste én sceptische christenen over gebedsgenezing
- Rasika genas tijdens een genezingsdienst terwijl ze niet in Jezus geloofde
- CIP-onderzoek: In welke mate geloven Nederlandse christenen in gebedsgenezing?
- Anne Borkent over gebedsgenezing: "Ik werd pas genezen nadat ik mijn Godsbeeld had veranderd"
Meer over CIP onderzoek: gebedsgenezing »

Reacties

Het gaat er niet zozeer om dat we al of niet enthousiast zijn over gebedsgenezing maar dat wij er geloof in hebben. Maar genezing als zodanig staat nooit op zichzelf, maar is ingebed in de intieme relatie met Jezus door de Heilige Geest. Aandacht voor het werk van de Heilige Geest is uiterst belangrijk, want de Heilige Geest is de ‘Plaatsvervanger’ van Jezus! (Joh. 16:7; zie ook 14:12 t/m 16).
Mijn vraag: Hoeveel aandacht krijgt bijvoorbeeld het Bijbelboek Efeze hoofdstuk 4 vers 7 t/m 16? Gaven gegeven aan de afzonderlijke leden van de kerk/gemeente. Ieder de van God verkregen gaven om het lichaam te dienen en te vervolmaken. Zijn ze effectief werkzaam en streven wij daarnaar ? In hoeverre wordt zoiets nog onderwezen?

En dat alles leidt naar een nog hogere weg, die van de liefde.
In het licht van de gemeente, het lichaam van Christus, allen leden van dat zelfde lichaam, dat als één lid lijd alle leden lijden. Hoe werkelijk is dat, als dit ons eigen leven en lichaam aangaat. Rocco een vertroostend onderwerp en een stimulatie naar meer lust naar de Geest, in de gemeente.

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen