Jurjen ten Brinke
Dit artikel is nu opgeslagen in je dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.

Nieuws

02 februari 2021 door Patrick Goede

Jurjen ten Brinke over godslastering: "Je hoeft niet over jezelf heen te laten lopen als christen"

Jurjen ten Brinke wil best een taakstraf voor mensen die Jezus belachelijk maken. "Het liefst in een christelijk bejaardentehuis waar ze horen hoe belangrijk Jezus Christus voor hen is", dat zegt de voorganger van Hoop voor Noord in gesprek met CIP.nl. "Maar als je iets wetmatig wil afdwingen als christenen kan zich dat ook tegen je keren", waarschuwt de voorganger. 

In een interview laat Ten Brinke zijn licht schijnen over godslastering en de verschillen daarin tussen moslims en christenen. "Moslims zijn feller in de discussie omdat 'oog om oog en tand om tand' een onderdeel van de islam is. Dat is precies het deel dat Jezus ons heeft afgeleerd. Ik heb liever dat wij voortdurend uitleggen waarom dit pijn doet, waarom dit niet zou moeten."

CIP+ logo

Wil je verder lezen?

Krijg onbeperkt toegang tot CIP.nl

Start je gratis maand Inloggen

CIP Video's
- Lineke Blijdorp over Kees van der Staaij: "Hij blijft altijd correct, een 'powerful' getuigenis"
- Dominee Van der Sluijs over homogenezing: "Niet bidden om verandering"
- Is Kees van der Staaij de ideale premier van ons land?
- Advocaat Lineke Blijdorp: "Inmenging overheid bij homogenezing gevaarlijk"
- Ds. Van der Sluijs over coronabeleid: "Ik word het zat, wat willen ze nou eigenlijk?"
Meer over CIP Video's »

Nog geen CIP+ lid? Start je gratis maand!

Reacties

J
Iemand die Jezus belachelijk maakt, heeft de doodstraf al. Zit in de dodencel (net als iedereen, Joh 3:18)) tot aan het einde van dit aardse leven en zal daarna voor eeuwig gescheiden van GOD zijn.

TENZIJ!

Tenzij dat iemand wederom geboren worde, Joh 3:3. .geboren wordt uit water en Geest..3:5 . die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe. 3:16

Eeuwige scheiding! Met slechts één ontsnapping: wedergeboorte via bekering, geloof in Jezus Christus, Zoon van God, Losser.



N
Een gesprek hierover aangaan met de spotters ,dat het pijn bij christenen doet , heeft weinig zin ,het zal ze juist aanmoedigen om er de volgende keer nog een schepje bovenop te doen . Het was namelijk ook bedoelt om pijn te doen, dus bevestig je alleen maar dat ze dat doel hebben bereikt. Ieder mens is nou eenmaal geneigd tot alle kwaad , alleen Christus kan die hartgesteldheid van de mens veranderen
G
Alleen de graad van de straf is anders. Verder is het als een moslim, die roept dat iemand die "de profeet heeft beledigd" daarvoor gedood moet worden. Ik ben hier heel erg op tegen. Het aanschoppen tegen wat heilig is voor mensen geeft geen pas, maar ik denk dat je dan met straffen minder bereikt dan met een goed gesprek / negeren van deze wijze van handelen / kwaad met goed vergelden (kies maar wat op dat moment het meest haalbaar is)
Toon meer reacties (4)

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen