Klijn
Dit artikel is nu opgeslagen in je dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.

Dagelijks leven

19 januari 2021 door Patrick Simons

Jan W. Klijn verdwaalde tijdens sneeuwstorm: "Als God niet in had gegrepen was ik doodgevroren"

Jan W. Klijn vertelde eerder dat hij als zakenman de hele wereld over reisde. Daarbij maakte hij tal van bijzondere dingen mee, want naast zakenman en auteur is Klijn ook een avonturier. Zo kwam de avonturier in hem naar boven toen hij in Italië was en vulkaan de Etna zag. Hij moest en zou deze beklimmen. Maar tijdens de beklimming slaat het weer om en raakt hij verdwaald. Uitgeput valt hij midden in de storm in slaap. Hij lijkt dood te gaan vriezen, totdat God ingrijpt. Klijn vertelt tegenover CIP.nl het indrukwekkende verhaal uit zijn boek ‘Van regenwoud tot bergtop’.

CIP+ logo

Wil je verder lezen?

Krijg onbeperkt toegang tot CIP.nl

Start je gratis maand Inloggen

Jan W. Klijn
- Wereldreiziger Jan W. Klijn wil zichzelf niet te hoog zetten: "God heeft mij talloze keren wonderlijk gered"
- Jan W. Klijn had nog maar een hartslag van 30: "Ik was klaar om te sterven"
Meer over Jan W. Klijn »

Reacties

Zo is het broer. Dank voor het mooie getuigenis. God in Jezus Christus leeft en als je naar Hem toegaat in gebed in je nood dan helpt Hij je. Gode zij dank. Dat is ook mijn ervaring met de Heer! Gods zegen!

J
Wat een prachtig getuigenis uit de praktijk van het leven! Prijs God!

Ik heb de Etna ook diverse keren beklommen, maar gelukkig niet zoiets meegemaakt. Op dit moment spuugt hij weer volop! Heel indrukwekkend, maar ook beangstigend!
(11:20) Vervolg: Ik geloof, dat we als Gods kinderen niet aan het toeval of aan de boze zijn overgeleverd. Dus dat het Gods vaderlijke hand is, die ons leven bestuurt en ook vaak reddend ingrijpt, maar óók dat het Gods vaderlijke hand is, wanneer die hand ons (ge)leidt door een dal van diepe duisternis – het dal van de schaduwen des doods (Ps. 23: 4). Ook bij Jacobus was Hij met Zijn stok en staf, toen hij onthoofd werd, en zo zal Hij zeker ook bij al diegenen geweest zijn, die – ondanks hun gebeden – op de berghellingen wél doodvroren.



Toon meer reacties (6)

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen