Jonathan
Dit artikel is nu opgeslagen in je dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.

Dagelijks leven

02 december 2020 door Patrick Simons

Jonathan verkondigt luidkeels dat Jezus leeft: "Ik werd met stenen bekogeld"

Als Jonathan Scotto samen met zijn vrouw in 2018 naar het Groningse Musselkanaal verhuist, besluit hij om in zijn wijk het Evangelie te verkondigen. Het wordt hem door lang niet iedereen in dank afgenomen. “We kregen te maken met vervolging”, vertelt hij in gesprek met CIP.nl. Toch blijft hij doorgaan het verkondigen van de boodschap van Jezus Christus, op alle mogelijke manier. “Ik ben een evangelist in hart en nieren. Maar ik wil wel mensen vragen om voor ons te bidden.”

Scotto steekt zijn geloof niet onder stoelen of banken. Letterlijk. “Voor mij is de boodschap in de Bijbel heel helder. Vlak voordat Jezus naar de hemel ging, had Hij een duidelijke boodschap voor ons: ‘Ga erop uit en verkondig het Evangelie’. En wat doen wij? Wij gaan in kerkbankjes zitten met z’n allen en er komt niets vanuit. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn? Ik vind dat ontzettend jammer. Ik wil die boodschap graag ter harte nemen en altijd en overal het evangelie van de Heere Jezus Christus verkondigen. Dat doe ik en dat blijf ik doen totdat ik sterf of totdat de Jezus terugkomt.”

CIP+ logo

Wil je verder lezen?

Krijg onbeperkt toegang tot CIP.nl

Start je gratis maand Inloggen

Reacties

S
Mooi, ontnuchterend (dit gedrag in ons o zo beschaafde en nette land ) en bemoedigend tegelijk.
J
ik wil reageren op het commentaar van Jan Makking.

Als je weet dat de Heer je roept om in je woonomgeving of waar dan ook het Evangelie te brengen, krijg je weerstand.

Zo wie zo als je getuigt van de Here Jezus, zal de duivel er alles aan proberen te doen om je te laten stoppen Soms subtiel en soms openlijk.Met getuigen infiltreer je in zijn domein.

De Bijbel zegt ook dat we moeten volharden. Als je wegloopt bij tegenstand, wordt het Evangelie nooit verspreid.
H
Mooi dat Jonathan niet bang is om de naam van Jezus Christus te (blijven) verkondigen. Dat mensen er zo agressief op reageren zegt meer iets over deze mensen dan over Jonathan. Waarom zou hij bv geen bord in de tuin mogen plaatsen, met Jezus redt, waarom hebben ze daar last van? Het is toch zijn tuin. Als

mensen afgodsbeelden in de tuin zetten gaan wij die toch ook niet vernielen.



Toon meer reacties (13)

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen