Ds. Kees Kant
Dit artikel is nu opgeslagen in je dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.

God

10 juni 2020 door Jeffrey Schipper

Welke profetieën over Israël zijn nog niet vervuld? Ds. Kees Kant geeft antwoord

“Profetieën zijn puzzelstukjes in een legpuzzel. Die legpuzzel is niet compleet. Sommige profetieën zijn gedeeltelijk vervuld of moeten nog helemaal gaan plaatsvinden. De puzzelstukjes die aan ons gegeven zijn, verschuiven voortdurend”, aldus dominee Kees Kant. Profetieën over Israël nemen in de Bijbel een belangrijke plaats in. Welke profetieën over Israël zijn nog niet vervuld? Op die vraag gaf Kant onlangs antwoord in de livestream van Christenen voor Israël.

“Er zijn profetieën die zich in het verleden hebben afgespeeld en al zijn vervuld”, maakt de predikant duidelijk. Hij verwijst naar verschillende teksten uit het Oude Testament waarin wordt gesproken over de toekomstige geboorte van de Messias in Bethlehem. “Een profetie die duidelijk is vervuld.” Kant noemt als voorbeeld ook Zacharia 8:3, ‘Zo zegt de HEERE: Ik ben naar Sion teruggekeerd en Ik zal midden in Jeruzalem wonen. Jeruzalem zal ‘stad van de waarheid’ genoemd worden, de berg van de HEERE van de legermachten ‘de heilige berg’. We hebben ook te maken met profetieën die gedeeltelijk in vervulling zijn gegaan of momenteel worden vervuld. En dan zijn er ook nog profetieën die in de toekomst gaan plaatsvinden.’

CIP+ logo

Wil je verder lezen?

Dit artikel is speciaal geschreven voor CIP+ leden! Word ook lid en lees gelijk verder!

Start je gratis maand Inloggen

Reacties

K
Wie zijn de geringsten? Zijn Joodse broeders. De vraag die ons straks gesteld zal worden in het oordeel is: hoe ging jij om met Israël?



Serieus? Zou Jezus dit echt zo bedoeld hebben?
H
Ik heb veel zaken uit openbaring anders nog niet vervuld gezien. Is er bij je laatste woorden ook nog een derde optie?
A
Ik snap dat niet,...in Hebr 1 staat dat "voorheen God sprak door de profeten, en in en vanaf de laatste dagen (van het oude verbondskoninkrijk) alleen nog maar door de Zoon"... Jezus zelf had gezegd in Matt 5, "ik ben gekomen om de wet en de profeten te vervullen" en bevestigd in Lucas 21, "dit zijn de dagen van vergelding (verwoesting van Jeruzalem en de tempel) dat alles wat geschreven is tot vervulling komt"...Conclusie: er is geen enkele profetie die nog tot vervulling moet komen... of Jezus loog of Kees liegt - ik geloof het laatste...
Toon meer reacties (2)

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen
Krijg volledige toegang tot CIP.nl. Bekijk onze abonnementen.