Ten Hove
Dit artikel is nu opgeslagen in je dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.

God

05 juni 2020 door Patrick Simons

Dominee Ten Hove over het geheim van christenen: "Soms worden Gods kinderen het zwaarst beproefd"

"Soms worden Gods liefste kinderen het zwaarste beproefd. Vaak zie je dat degenen die het meeste betekenen in Gods Koninkrijk de zwaarste weg moeten gaan." Dat zei dr. J. B. ten Hove recent tijdens een preek die hij in de Vredeskerk in Veenendaal hield over Genesis 49. Het thema van de preek was 'De zegen van de Bron'.

In het Bijbelgedeelte waar Ten Hove over preekt, wordt Jozef omschreven als een jonge frisse boom. “Maar het is helemaal niet vanzelfsprekend dat een boom groen en fris blijft. Denk maar aan vorig jaar zomer. Er waren bomen die al lang voordat het herfst was hun blad en hun vrucht verloren. Er waren bomen die dood gingen. Hoe kwam dat? Dat kwam door de droogte. Doordat ze geen water hadden. Dat gebeurde zelfs in ons natte Nederland, laat staan in het hete en droge Midden-Oosten. De boom uit onze tekst blijft echter groen en fris. De takken lopen zelfs over de muur heen als teken van levenskracht. Waar haalt die boom zijn vitaliteit vandaan? De boom staat bij een bron. Een jong vruchtbare boom bij een bron. Het geheim van de boom ligt in de bron.”

CIP+ logo

Wil je verder lezen?

Dit artikel is speciaal geschreven voor CIP+ leden! Word ook lid en lees gelijk verder!

Start je gratis maand Inloggen

Preekverslagen
- Ds. Zondag vraagt zich af of God in tijden van nood te vertrouwen is: "Gods kinderen vallen van de ene verbazing in de andere"
- Henk Binnendijk wijst op één van de allergrootste denkfouten die christenen maken: "Ik sprak eenzijdig over de hemel"
- Prof. dr. A. de Reuver geeft een voorproefje van de hemel: "We zullen Hem gelijk zijn die eerst ons gelijk wilde zijn"
- Indrukwekkende boodschap van prof. dr. De Reuver: "Op Golgotha schijnt maar één woord op zijn plaats: mislukt"
- Volgens Willem Glashouwer is het 2 voor 12 op de wereldklok: "Koninkrijk van Jezus staat voor de deur"
Meer over Preekverslagen »

Reacties

A
Ik ben super blij dat ik deze preek live heb mogen horen.

Het heeft mij erg aangesproken om te horen dat mijn levensbron mag liggen bij De Levensbron, onze Zaligmaker



B
"Ons natte Nederland"... Dat is verleden tijd. Al voor het derde jaar hebben we een tekort aan grondwater. Het is overal kurkdroog! Dank de Heer voor de regen van vandaag en bid dat de komende week zo nat wordt als wordt voorspeld..
K
"Soms worden Gods liefste kinderen het zwaarst beproefd. Vaak zie je dat degenen die het meeste betekenen in Gods Koninkrijk de zwaarste weg moeten gaan."



Ik weet niet wat ik nu helemaal moet met bovenstaande. Soms wel, maar soms ook niet?
Toon meer reacties (1)

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen
Krijg volledige toegang tot CIP.nl. Bekijk onze abonnementen.