Andreas van den Berg Ingrid van Denderen
Dit artikel is nu opgeslagen in je dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.

Nieuws

17 april 2020 door Geerten van Breugel

In de reisbranche wordt corona-impact gevoeld, maar "je mag weten dat ook dat in Zijn handen ligt"

De coronacrisis is voor veel bedrijven een flink probleem, maar voor de reisbranche misschien wel het grootste. “De afgelopen weken lag alles stil”, zegt Andreas van den Berg, hoofd marketing bij onder meer Beter Uit en DrieTour Reizen. Directeur Touroperating Ingrid van Denderen beaamt de impact: “Zeker aan het begin van de crisis had ik er wel slapeloze nachten van.” Toch is er ook hoop: “Je mag weten dat het in Gods handen ligt”, zegt Van den Berg. “Dan komt het goed, op welke manier dan ook.”

In Italië werd de ernst van de crisis snel duidelijk, zegt Van den Berg. “Ik woon zelf het grootste gedeelte van het jaar in Oostenrijk, vlakbij de Italiaanse grens. Daar werden vrij snel stevige maatregelen getroffen. In Nederland leek het alsof het lang niet serieus genomen werd. Toen hier in Tirol het hele gebied in absolute quarantaine werd gesteld, gaf dat de impact van de situatie wel aan.”

CIP+ logo

Wil je verder lezen?

Krijg onbeperkt toegang tot CIP.nl

Start je gratis maand Inloggen

Corona
- Wederom kerk als coronabrandhaard in Verenigde Staten
- Britse bar omgetoverd tot kerk om open te kunnen blijven tijdens coronacrisis
- Franse Staatsraad: 'Beperking tot 30 kerkgangers ernstige aanslag op vrijheid van godsdienst'
- Christenen in Engeland en Ierland gaan 'ondergronds' vanwege 'strenge' coronamaatregelen
- Christelijke partijen stellen vragen over koorverbod: "Kersttijd zonder muziek onwenselijk"
Meer over Corona »

Start het gesprek

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen