Bethelkerk
Dit artikel is nu opgeslagen in je dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.

Nieuws

25 maart 2020 door Patrick Simons

Ophef over brief GerGem-predikant aan kinderen: 'De Heere is toornig en stuurt een ziekte'

Er is ophef ontstaan over een brief die ds. H. J. Agteresch aan de kinderen in zijn gemeente schreef naar aanleiding van het coronavirus. De Telegraaf concludeert naar aanleiding van de brief onder meer dat de predikant van de gereformeerde gemeente te Werkendam kinderen mede de schuld geeft van de vele slachtoffers die het coronavirus maakt. De predikant zelf is zich van geen kwaad bewust.

De coronacrisis zorgt ervoor dat er ook in de Bethelkerk in Werkendam geen diensten meer zijn. Daarom besloot ds. Agteresch om een brief te schrijven aan de kinderen. Daarin schrijft hij dat er een erge ziekte in de wereld is gekomen die zo erg is dat kerken en scholen sluiten en mensen sterven. ‘Ik denk dat jullie het beste moeilijk hebben. Sommige kinderen praten daarover met papa of mama. Andere kinderen vinden het moeilijk om te zeggen wat ze voelen.’ Ook schrijft de predikant dat het misschien best moeilijk is om ineens thuis alle schoolopdrachten te maken. ‘Bid maar of de Heere jou wil helpen en of de Heere ook de vertellingen uit de Bijbel wil zegenen. Bid maar of de Heere jou en alle mensen in de gemeente wil sparen. En probeer thuis een beetje lief voor elkaar te zijn.’

CIP+ logo

Wil je verder lezen?

Dit artikel is speciaal geschreven voor CIP+ leden! Word ook lid en lees gelijk verder!

Start je gratis maand Inloggen

Corona
- 22 redenen om als christen niet bang te zijn voor het coronavirus
- Jacko is actief op de corona-afdeling: "Een zieke zei: 'Als je Jezus hebt, maakt het eigenlijk niet zoveel meer uit'"
- Megakerken in Zuid-Korea openen hun deuren voor eerste samenkomsten na coronacrisis
- 4 verhalen uit de Bijbel die christenen helpen om de coronacrisis te duiden
- Reformatorisch echtpaar overleeft op wonderlijke wijze corona: "Mogen getuigen dat God ons leven heeft gered"
Meer over Corona »

Krijg hier volledige toegang tot CIP.nl

Reacties

Zijn de hedendaagse en zogenaamde opvoedkundige dan ook geschokt bij het gedrag en mentaliteit van de huidige jeugd vanuit de “vrije” opvoeding.

Waarbij Arrogantie, Egoïsme en Zelfverheerlijking het leven bepalen. (uiteraard geld dit niet voor allemaal)

Wat mensen toch zo aantrekt in het beeld van een straffende God... Jezus ontkracht deze zienswijze afdoende met de uitleg over de instorting van de toren van Siloam waarbij een aantal mensen verongelukten. Hij gaf aan dat dit niet een straf van God was. Maar dat het gehoor hetzelfde zou overkomen als ze zich niet bekeerden. Het is een kwestie van ooraak en gevolg. Een slecht gebouwde toren stort een keer in. Een leven zonder God is een leven dat definitief eindigt.
A
Hoogste tijd dat de wereld (en wij!) gaan inzien dat de gevolgen van de zonden verwoestend zijn. Hoogste tijd om in geloof Zijn genade in ons leven te activeren (heiliging) en dat kan alleen door de inwoning van zijn Geest. Romeinen 5:1-2, Lucas 11:9-13. - PS
Toon meer reacties (22)

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen
Krijg volledige toegang tot CIP.nl. Start je gratis maand.