Kees van der Staaij
Dit artikel is nu opgeslagen in je dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.

Nieuws

20 maart 2020 door Geerten van Breugel

Van der Staaij bidt én werkt tijdens coronacrisis: "Juist in grote nood moeten we ons tot God wenden"

“Bid en werk.” Dat is de boodschap van de fractievoorzitter van de SGP, Kees van der Staaij. Lange dagen en grote debatten zijn de realiteit voor de SGP-voorman. Een mooi moment om met hem te bellen en te kijken hoe hij in het coronadebat staat. “In deze tijd kunnen we als christenen ervaren dat we ons vertrouwen niet alleen in de hand van experts leggen, maar dat we erop mogen vertrouwen dat er een God is die alles regeert.”

CIP+ logo

Wil je verder lezen?

Dit artikel is speciaal geschreven voor CIP+ leden! Word ook lid en lees gelijk verder!

Start je gratis maand Inloggen

Corona
- Ontroerend: Verpleegkundigen bidden op ziekenhuisdak voor coronapatiënten
- Humor in barre coronatijden
- Het hart van Gert Nieuwenhuis breekt tijdens coronacrisis: "Ach Heere, ontferm U hunner"
- Cor Hardenbol heeft een chronische longaandoening: "Als corona mij treft, kom ik thuis bij God"
- Kees van der Staaij reageert op brief die ds. Agteresch aan kinderen schreef
Meer over Corona »

Reacties

A
2 Kronieken 7:14 wordt genoemd. Wat zou het een zegen zijn als deze tekst in de context wordt gelezen en niet als goedkope troost kán gaan functioneren ... Wie wil er in onze tijd spreken over een oordeel van God over de slechte daden, waarvan in deze tekst sprake is? Zodra deze tekst wordt genoemd behóórt er over dat oordelen van God te worden gesproken. Wie dat niet doet verdraait de Bijbelse boodschap.
H
Vervolg. Zie ook HSV 1 Petr. 4, “Want nu is het de tijd dat het oordeel begint bij het huis van God; en als het eerst bij ons begint, wat zal het einde zijn van hen die het Evangelie van God ongehoorzaam zijn?”

De vraag is of wij de les van 2 Kronieken 7:14 Anno Domini 2020 nog willen aanhoren.
H
Ook als wij de geciteerde tekst 2 Kronieken 7:14 in de context lezen is er geen sprake van het verdraaien van de Bijbelse boodschap door Kees van der Staaij maar is de boodschap hoogst actueel. Kijk maar naar wat er in kerkelijk NL en de samenleving gaande is. Diezelfde oproep als toen geldt ook voor het Geestelijk huis Gods (NT). In 1 Cor. 10 word Israel immers tot een waarschuwend voorbeeld gesteld.



Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen
New Faith Network
NFN Originals Films
bekijk alle originals
Krijg volledige toegang tot CIP.nl. Nú de eerste maand gratis.