Livesey
Dit artikel is nu opgeslagen in je dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.

Dagelijks leven

17 februari 2020 door Patrick Goede

Cath Livesey geeft onderwijs over profetie: "Ik begrijp de terughoudendheid van sommige christenen wel"

Cath Livesey groeide op in een kerk waar aan mensen niet werd geleerd hoe ze Gods stem konden verstaan. Nu geeft ze zelf onderwijs over luisteren naar Gods stem en profetie. “Soms is het in conservatieve kringen beter om te spreken van ‘luisteren en bidden’ in plaats van profeteren”, zegt Livesey. “Ik begrijp de terughoudendheid van sommige christenen richting het profeteren wel.”

Cath kwam op de Universiteit voor het eerst in aanraking met profetie door haar studiegenoten: “Het was niet dat ik gelijk een heel heftige profetische ervaring had, maar meer een geleidelijk proces. Dat is overigens bij de meeste mensen zo. God spreekt elke dag tot ons, daarom is profetie ook iets voor elke dag. Zoals je tot Hem bidt, wil Hij ook tot jou spreken. Profetie is daarnaast niet alleen bedoeld om ons richting te geven. Ik ben moeder en ik vertel mijn kinderen ook niet de hele dag wat ze moeten doen. Ik moedig ze aan en laat hen weten dat ze geliefd zijn. Zo is het ook met profetie, wat God over je zegt is vaak heel bemoedigend.”

CIP+ logo

Wil je verder lezen?

Dit artikel is speciaal geschreven voor CIP+ leden! Word ook lid en lees gelijk verder!

Start je gratis maand Inloggen
Ja, ik wil een webminar van Cath Livesy volgen

Reacties

Natuurlijk ben ik blij met elk (gedegen en goed onderwijs) hierover. Teveel is kapot gemaakt door overijverige personen met grote namen, over gewaaid uit verre landen. Want dan moest het wel goed zijn! Als pastoraal werker de afgelopen 43 jaar, weet ik wel beter en heb veel onzin meegemaakt, dat zich later vertaalde in grote psychische problemen bij personen die zich toevertrouwden aan deze figuren. Vertrouw niet elke geest, maar zie of ze uit God zijn en let op hun levenswandel. Toetsen is echt nodig!

Onderzoek de Bijbel hierover s.v.p.
C
Wanneer men Joël 2:28-29 binnen de juiste context leest (want waar slaat de "Daarna" op waarmee deze verzen beginnen en de profetie loopt ook door tot vers 32) blijkt deze te slaan a) specifiek op Israël en b) op de situatie nadat de gemeente is opgenomen.



Los daarvan: elke "gehoorde stem" of "geziene afbeelding in het hoofd" moet terdege getoetst moet worden aan de Bijbel.



Beproef alle dingen, behoud het goede.



Anders zou men maar zo eens een stem kunnen horen of beelden kunnen zien - maar die zouden niet van God komen.
L
Voorzichtigheid graag. En huiver: risky business!! Er hangt immers een prijskaartje aan valse profetieën...
Toon meer reacties (2)

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen
New Faith Network
NFN Originals Films
bekijk alle originals
Krijg volledige toegang tot CIP.nl. Nú de eerste maand gratis.