Binsbergen
Dit artikel is nu opgeslagen in je dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.

Dagelijks leven

17 januari 2020 door Patrick Simons

Volgens dominee Van Binsbergen is Gods liefde veel groter dan we vaak denken: "God houdt niet van je omdat je tot een select groepje mensen behoort"

‘Niet te geloven, maar het is zo!’ Dat was het thema van de preek van dominee Floris van Binsbergen bij Geloofstoerusting. De predikant van de Hersteld Hervomde Kerk sprak tijdens de eerste avond van Geloofstoerusting in 2020. Hij deed daarbij een indringende oproep aan de aanwezigen. "Als God Hem aan jou geeft en je neemt Hem niet aan, dan stik je in de eeuwige nacht als het niet verandert."

Van Binsbergen vertelt over de apostel Johannes. “De apostel Johannes is een man uit één stuk, iemand die zeer intiem contact heeft gehad met de Heere Jezus. Hij heeft Hem van dichtbij gezien, horen bidden, horen preken. Johannes weet dus waar hij het over heeft. Laat het nu net Johannes zijn die mij voor een enorm probleem zet. In 1 Johannes 2:15 staat: ‘Heb de wereld niet lief. Ook niet dat wat in de wereld is. Want wie de wereld liefheeft, weet zeker dat de liefde van de Vader niet in hem is.’ Diezelfde Johannes schreef de bekende woorden: ‘Zo lief heeft God de wereld gehad’. Hoe kan dat? Wij mogen de wereld niet liefhebben, de liefde van de Vader kan niet in je zijn als je de wereld liefhebt. Maar de liefde van de Vader blijkt te zijn dat Hij de wereld wél liefheeft.”

CIP+ logo

Wil je verder lezen?

Krijg onbeperkt toegang tot CIP.nl

Start je gratis maand Inloggen

Preekverslagen
- Ds. Zondag vraagt zich af of God in tijden van nood te vertrouwen is: "Gods kinderen vallen van de ene verbazing in de andere"
- Henk Binnendijk wijst op één van de allergrootste denkfouten die christenen maken: "Ik sprak eenzijdig over de hemel"
- Prof. dr. A. de Reuver geeft een voorproefje van de hemel: "We zullen Hem gelijk zijn die eerst ons gelijk wilde zijn"
- Indrukwekkende boodschap van prof. dr. De Reuver: "Op Golgotha schijnt maar één woord op zijn plaats: mislukt"
- Volgens dominee Paul Visser kun je als volwassene niet geloven als een kind: "Dat is flauwekul en dan maak je er een heel raar naïef verhaaltje van"
Meer over Preekverslagen »

Reacties

B
Precies! Ik zeg “amen”.

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen