Ds. J. D. Heikamp

Levensverhaal

13 januari 2020 door Jeffrey Schipper

Ds. Heikamp werd vanuit ‘de wereld’ geroepen om dominee te worden: "Ik was het waard om in het eeuwige verderf te belanden"

“Ik vergat dat ik mijn eigen zaligheid niet kan verdienen. Ik was het waard om in het eeuwige verderf te belanden”, vertelt ds. J. D. Heikamp. Hij is één van de weinige hersteld hervormde predikanten die vanuit ‘de wereld’ is geroepen om in de reformatorische gezindte als dominee te dienen. “Als je vanuit ‘de wereld’ de kerk binnenkomt, ontdek je dat veel godsdienst doods is”, vertelt hij tegenover CIP.nl. We zochten hem op in zijn woonplaats Staphorst.

Op 16-jarige leeftijd overleed de vader van Heikamp. Anderhalf jaar heeft hij samen met zijn moeder zijn zieke vader verzorgd. Na een operatie aan een tumor was zijn vader half verlamd geraakt. “Ik was heel boos op God en wilde ook niet meer naar de kerk. Zo nu en dan ging ik wel om mijn kerkelijke vrouw te plezieren. Gelukkig had zij veel geduld met mij en gaf ze mij ruimte om mijn boosheid en verdriet te uiten.”

CIP+ logo

Wil je verder lezen?

Dit artikel is speciaal geschreven voor CIP+ leden! Word ook lid en lees gelijk verder!

Start je gratis maand Inloggen

Reacties

J
Dit levensverhaal is prachtig om te lezen. Ouderwets gezegd: hier wordt God op Zijn hoogst verheerlijkt en de mens op de diepe Ernst van de zonde gewezen. Dat is Gods geheimenis met Christus als borg en Zaligmaker.

Soms heel leerzaam om zulke verhalen te lezen.
A
Deze persoonlijke ervaringen zijn juist mooi en leerzaam. Hier lees ik niets anders dan een getuigenis van Gods liefde voor zondige mensen.
H
Aan Wim Keizer ,het is ook het grootste wat er is hoor Wim als de Heere in je ziel afdaalt(buiten Bekering)

Toon meer reacties (2)

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen
New Faith Network
NFN Originals Films
bekijk alle originals
Krijg volledige toegang tot CIP.nl. Start je gratis maand!