Cees
Dit artikel is nu opgeslagen in je dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.

God

10 januari 2020 door Patrick Simons

Wat iedere christen kan leren van een bijzondere vrouw die Jezus ontmoette: "Als je verdriet hebt, kun je anderen troosten"

Tijdens de eerste dienst van het nieuwe jaar zegt Cees van Harten in Mozaiek0318 dat hij eigenlijk nog helemaal niet klaar is met Kerst. Hij preekte over de wijding van Jezus in de tempel en de twee oudere personen die daarbij aanwezig waren: Anna en Simeon. Vooral van Anna kunnen we volgens de voorganger veel leren. “Het Koninkrijk van God is aan ons gegeven voor niets. Iemand heeft daar een geweldige prijs voor betaald en die prijs heeft een naam. Die naam is Jezus.”

“We staan aan het begin van een nieuw jaar. Dan hebben we allemaal wensen, van die dingen waarvan we hopen dat ze uit gaan komen. Ik las: 'Geluk is het gevolg van de dingen die met je gebeuren. Maar zegen is wat je ontvangt omdat je God kent en je verdiept in Zijn woorden.' Je kunt pech hebben of geluk. Daarom vond ik het altijd een beetje kaal om iemand een gelukkig nieuw jaar te wensen. Ik miste iets. Toen ik in Engeland woonde, hoorde ik: blessings for the new year. Dat spreekt me veel meer aan. Ik wens je zegen!”

CIP+ logo

Wil je verder lezen?

Dit artikel is speciaal geschreven voor CIP+ leden! Word ook lid en lees gelijk verder!

Start je gratis maand Inloggen

Preekverslagen
- Ds. Zondag vraagt zich af of God in tijden van nood te vertrouwen is: "Gods kinderen vallen van de ene verbazing in de andere"
- Henk Binnendijk wijst op één van de allergrootste denkfouten die christenen maken: "Ik sprak eenzijdig over de hemel"
- Prof. dr. A. de Reuver geeft een voorproefje van de hemel: "We zullen Hem gelijk zijn die eerst ons gelijk wilde zijn"
- Indrukwekkende boodschap van prof. dr. De Reuver: "Op Golgotha schijnt maar één woord op zijn plaats: mislukt"
- Volgens dominee Paul Visser kun je als volwassene niet geloven als een kind: "Dat is flauwekul en dan maak je er een heel raar naïef verhaaltje van"
Meer over Preekverslagen »

Reacties

Mooie preek om 2020 mee te beginnen.
A
Ze was geen 84, ze was waarschijnlijk nog veel ouder, staat in de Bijbel.
B
Toon meer antwoorden (2)

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen
Krijg nu volledige toegang tot CIP.nl!