henk

God

18 september 2019 door Patrick Simons

Drie redenen waarom Henk Binnendijk verlangt naar de hemel: "Ik zal de neiging hebben om mezelf terug te trekken"

De hemel houdt Henk Binnendijk bezig. Niet omdat hij nu een dagje ouder wordt. De 85-jarige spreker en schrijver verlangt namelijk al naar de hemel vanaf het moment dat hij tot geloof kwam. In zijn nieuwe boek gaat hij daar verder op in. 'Hoe ziet de hemel eruit?' is een boek waarin Binnendijk uitgebreid schrijft over de hemel met veel persoonlijke verhalen en verrassende uitgangspunten. CIP.nl sprak met hem over de hemel, sterven én Israël en maakte daar een vijfdelige serie van. Vandaag deel 2: Verlangen naar de hemel.

"Of ik naar de hemel verlang? Jazeker!", zegt Henk stellig. "Dan denk je misschien: dat is makkelijk voor u want u bent 85. Dat wil ik echter ook tegenspreken. Vanaf het moment dat ik tot geloof kwam, verlang ik naar de hemel. Dat heeft zich overigens wel ontwikkeld. Ook toen had ik regelmatig al gesprekken over deze dingen. Dan zei ik altijd: Ik hoop dat de Heere God me nog lang hier houdt, maar als dit mijn laatste gesprek is, ben ik Hem buitengewoon dankbaar. Die gedachte is er vanaf het begin al heel sterk ingegroeid. In de Bijbel vind ik die woorden overigens ook terug in de woorden van Paulus in de Filippenzenbrief. Ook daar gaat het over de kant van de aarde én de kant van de hemel. 'Maar ik verlang ernaar om heen te gaan en met Christus te zijn, want dat is verreweg het beste.' Paulus was een jaar of 40 toen hij dit zei. Dit had bij hem absolute prioriteit: heengaan en met Christus zijn. Meteen daarna zegt hij echter: 'Maar terwille van jullie is het nodig dat ik blijf en daarom denk ik ook dat ik zal blijven.'

CIP+ logo

Wil je verder lezen?

Dit artikel is speciaal geschreven voor CIP+ leden! Word ook lid en lees gelijk verder!

Start je gratis maand Inloggen

Henk Binnendijk en de hemel
- Henk Binnendijk vertelt wat er volgens hem na de dood gebeurt: "Een christen sterft sowieso niet"
- Henk Binnendijk ziet dat veel christenen een verkeerd beeld hebben van de hemel: "In Nederland komen veel mensen niet verder dan religie"
- Henk Binnendijk ziet dat 'christelijk' Europa een grote schuld op zich heeft geladen: "Toen de kerk ontstond, hebben we Israël buitengesloten"
- Henk Binnendijk over de allermoeilijkste periode in Jezus' leven: "Juist toén bleef de hemel gesloten"
Meer over Henk Binnendijk en de hemel »

Klik hier om het boek van Henk Binnendijk te bestellen

Reacties

j
Jan van Egmond

Daar zit geen enkele onzuiverheid bij. Inderdaad Henk. Nog niet zo lang geleden bad ik tot God en zei: Heer Jezus u hebt zoveel verteld over het Koninkrijk aan de discipelen vlak voor u heenging. Kunt u mij ook iets vertellen...? Dat is best spannend, zo'n vraag. Als ik het goed gehoord hebt zei God... Jan, ik de hemel is alles transparant tot op Christus. Ik vind dat zo'n prachtige gedachte, dat ik geloof dat hij echt van God is.
REAGEER

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen
Vakanties
Hier adverteren?
New Faith Network
NFN Originals Films
bekijk alle originals

Beluister onze Podcast!

iTunes Stitcher Spotify