Ds. M. Klaassen

God

18 april 2019 door Patrick Simons

De paasboodschap van ds. M. Klaassen: "Met alleen het kruis zijn we verloren"

De focus ligt bij christenen vaak op het kruis waar Jezus stierf. Volgens ds. M. Klaassen is het kruis echter niet genoeg. “Met alleen het kruis zijn wij nog verloren”, zegt hij tijdens een lezing bij Stichting Jij daar! De predikant stelt dat juist de opstanding van Jezus enorm belangrijk is en noemt daar vijf argumenten voor.

“We hebben niet alleen een gekruisigde Jezus nodig, maar ook een opgestane Jezus”, vertelt de hervormde predikant van Arnemuiden. “We zongen net een lied waarin gezegd werd dat de dood voorgoed is verslagen op het moment dat Jezus uitsprak: ‘Het is volbracht’. Toch is dat niet helemaal waar. De dood is niet verslagen toen Jezus zei dat het volbracht is. De dood is verslagen op de derde dag, op de paasmorgen. De opstanding van Jezus is dan ook van cruciaal belang voor het christelijk geloof. De apostelen spraken nog vaker over de opstandig van Jezus dan over het kruis en het lijden. Natuurlijk is het kruis van onschatbare waarde, maar het betekent niets zonder Jezus’ opstandig.”

CIP+ logo

Wil je verder lezen?

Dit artikel is speciaal geschreven voor CIP+ leden! Word ook lid en lees gelijk verder!

Start je gratis maand Inloggen
Binnenkort naar een avond van Stichting Jij daar!? Bekijk de agenda!

Reacties

W
Ik hoop dat deze boodschap een plek krijgt voor onze katholieke broeders en zusters. Ten eerste is het kruis leeg. Ten tweede Jezus is de dood ingegaan. Ten derde heeft Hij de dood verslagen bevrijdde haar krijgsgevangenen en is uit de dood opgestaan!
REAGEER
A
Toch is het gevaarlijk om te zeggen: "Met het kruis alleen zijn we nog verloren". De moordenaar aan het kruis werd gered. Zonder besef van de opstanding....
J
Helemaal waar het is pas volbracht en werkelijkheid bij de opstanding . Bij de moordenaar was nog geen besef maar hij geloofde Jezus maar bij ons is er wel het besef ,wij weten van de opstanding. Het is juist gevaarlijk om te zeggen wat jij zegt

Toon meer antwoorden (3)
Toon meer reacties (5)

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen
New Faith Network
NFN Originals Films
bekijk alle originals
Vakanties
Hier adverteren?

Beluister onze Podcast!

iTunes Stitcher