Trinity

Mooi

04 december 2018 door Sjoukje Dijkstra

Elbert van Trinity verliet zijn evangelische bubbel: "Katholieke mystiek is een verrijking"

Het was de tweede keer dat christelijke band Trinity op de EO-jongerendag speelde, zo vertelt Elbert Smelt. Toen drong het tot hem door: “Shit ik weet eigenlijk niet wat ik geloof. Ik wil wel wat met God, maar snap nu niks van hoe het zit.” De zanger praat naar aanleiding van de nieuwe kerstalbum van de band Trinity met CIP.nl over de mystiek van het katholieke geloof, het eerste Nederlandstalige album van Trinity en over die tijd in zijn leven dat hij zijn geloof kwijt was.

Al 15 jaar vormt hij samen met zijn broers en beste vriend Bert Bos de band Trinity, die bekend is in de christelijke muziekscene binnen en buiten Nederland. Elbert vertelt dat ook de andere bandleden het wel even moeilijk hebben gehad in die tijd. “Voor mijzelf gold dat ik bepaalde dingen van mijn kinderlijke geloof aan de kant heb gezet. Bijvoorbeeld het geloof dat de aarde per se in zeven dagen was gemaakt. Dat was heel onveilig en zorgde voor een leeg gevoel. Kun je je voorstellen? Ik was eerst fel evangelisch gelovig en wist precies hoe het zat. Dat was ineens weg.”

CIP+ logo

Wil je verder lezen?

Dit artikel is speciaal geschreven voor CIP+ leden! Word ook lid en lees gelijk verder!

Start je gratis maand Inloggen

Reacties

T
Er zijn ongetwijfeld mooie dingen in de Rooms-katholieke kerk. Maar toch ben ik God dankbaar dat Hij mij tientallen jaren geleden uit de Rooms-katholieke duisternis tot Zijn wonderbaar Licht heeft getrokken!
L
Thierry Bosch: inderdaad. Elke keer dat ik in een Rooms-Katholieke dienst tegenwoordig ben, voel ik diep verdriet. Ik luister naar de woorden, ik hoop erop, maar merk niets van berouw en inkeer. Het is "kat in 't bakkie". Het instituut verschaft immers de rechtvaardiging, niet het offer van Christus. En voor wie toch zoekende is, moet het met Maria doen en niet met Jezus, de opgestane Heer. Deze kerk zou wereldwijd zoveel kunnen betekenen, als zij het Evangelie van geloof en bekering zou verkondigen. Het doet pijn. (w. vervolgd)
Toon meer antwoorden (1)
Toon meer reacties (13)

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen
Vakanties
Hier adverteren?

Beluister onze Podcast!

iTunes Stitcher