Henriette van Beijnum

God

12 juni 2018 door Jeffrey Schipper

Henriette droomt van een massale uittocht uit de BibleBelt

“De BibleBelt doet mij denken aan een legerplaats waar mensen op adem kunnen komen. Daarbuiten vindt een geestelijke oorlog plaats. Mijn droom is een massale uittocht,” vertelt Henriette van Beijnum. Zij groeide op in de BibleBelt en woont nu met haar gezin in het seculiere Nijmegen. Henriette vertelt over haar bekering, de zendingsopdracht en onafhankelijk zijn van de dominee.

“Mijn vader stond altijd positief kritisch in het kerkelijk leven: ‘je moet niet zomaar voetstoots aannemen wat de dominee zegt,’” maakt Henriette duidelijk. “Met mijn moeder spoorde hij ons aan om zelf de bijbel te onderzoeken en het geloven zelf te ontdekken. Dat heeft mij altijd aangezet om zelf op zoek te gaan naar Gods waarheid.” Dat heeft ertoe geleid dat Henriette al op jonge leeftijd zelf de Bijbel leerde lezen. Gedreven door een geestelijke honger bezocht zij allerlei verschillende kerken op doordeweekse avonden. “Ik herinner mij een evangelisatiedienst die veel indruk op mij heeft gemaakt. Daar werden door de kracht van gebed mensen genezen.”

CIP+ logo

Wil je verder lezen?

Dit artikel is speciaal geschreven voor CIP+ leden! Word ook lid en lees gelijk verder!

Start je gratis maand Inloggen

Reacties

Toch huilt mijn hart ook bij de titel 'uittocht uit de biblebelt'. God heeft mij er zelf uitgehaald, waarvoor ik heel dankbaar ben, maar al die kinderen en die jonge mensen en die verantwoordelijke mannen.... Het zou zo tot eer van God kunnen zijn als er een Bijbelse boodschap op de preekstoel werd gebracht. Ik vind het zo erg dat "zij die in zouden gaan, worden tegen gehouden door de 'Schriftgeleerden' ". En het allerergste is de verwerping van Jezus en het afwijzen van het geloof in Hem. Niet met woorden, maar metterdaad.
REAGEER
J
Staat er niet in Openbaring dat we uit Babel moeten trekken? In o.a. hoofdstuk 6:7-8 wordt dit duidelijk beschreven. Dit betekent niet dat we van de ene kerk moeten overgaan naar een andere, maar dat we vernieuwd worden in ons denken. Dat we de verwarring van de schijngemeente loslaten en zo ontdekken wat het plan van God wérkelijk inhoudt. Zie www.openbaring.nu.
REAGEER
Mooi artikel - maar toch een opmerking: christenen zijn in Nijmegen zeker geen kleine minderheid! Of? Worden in dit artikel de katholieke christenen niet mee geteld? Er zijn veel kerken in Nijmegen, waaronder de Emmanuel gemeenschap die veel, vooral ook jongere bezoekers ontvangen.

Maar verder heeft Henriëtte helemaal gelijk! Jezus Christus volgen is in de praktijk vaak iets anders dan simpelweg de voorganger volgen - helaas!
REAGEER
Toon meer reacties (4)

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen
Vakanties
Hier adverteren?
New Faith Network
NFN Originals Films
bekijk alle originals

Beluister onze Podcast!

iTunes Stitcher