ben kroeske

God

26 april 2018 door Redactie

Volgens evangelist Ben Kroeske gaan veel Nederlanders naar de hel

Ben Kroeske, voorganger van River Church in Amsterdam, deelt in deze CIP-video een vierde tip om te evangeliseren. Tip vier is: heb een urgentie in je hart. Deze urgentie is zo nodig, omdat mensen naar de hel gaan als ze Jezus niet kennen. “Dat is een lugubere gedachte, maar het is de realiteit van de zaak.”

In het licht van de eeuwigheid is het leven op aarde kort. “Ieder persoon die voor mij staat zou zijn laatste adem kunnen uitblazen. Daar gaan we niet van uit, maar het is wel de realiteit. En waar gaan ze dan naar toe?”, vraagt Kroeske zich. “Ik geloof dat er een hemel en een hel is. Maar ik geloof ook dat niemand naar de hel hoeft. Het is Gods verlangen dat ieder mens gered wordt.”

CIP+ logo

Wil je verder lezen?

Dit artikel is speciaal geschreven voor CIP+ leden! Word ook lid en lees gelijk verder!

Start je gratis maand Inloggen

Reacties

S
Onze Heer Jezus Christus is kraakhelder over "het oordeel, de eeuwige pijn en het eeuwige leven". Lees maar in Mattheus 25:31-46 Wonderlijk genoeg hoor ik vaker dat men de keiharde voorwaarden van de Heer afdoet als "links soft gezwets" of "goede werken die je toch niet in de hemel brengen" dan dat men het aanneemt. Ook spreekt de Heer van "volkeren" dus als 75% van de Nederlanders naar de eeuwige pijn gaat, dan gaat die andere 25% volgens de Heer mee. Kijk, en daar hoor ik nu weinig tot nooit iemand over (s)preken. Hoe kan dat?
S
Mensen die om deze redenen bang zijn voor God werden bespot of bekritiseerd. Hoe vaak wordt gereformeerden (die bewust leven onder een strenge God) niet bekritiseerd voor hoe saai hun kerk wel niet was. Veel katholieken -leken- trekken de logische conclusie dat bijna niemand zeker kan zijn van zijn redding (op een aantal heiligen en zaligen na). Want wie kan bijvoorbeeld zeggen dat hij Mattheus 25 volledig heeft nageleefd? De menselijke reactie is dan: God zal nooit iedereen verloren laten gaan, dus Hij zal wel gaan schipperen met zijn normen..
Toon meer antwoorden (2)
Toon meer reacties (4)

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen
New Faith Network
NFN Originals Films
bekijk alle originals
Vakanties
Hier adverteren?

Beluister onze Podcast!

iTunes Stitcher