CIP Crowdfund - Noord-Korea - Met Jou - TWR

De officiële beelden en berichten die ons vanuit Noord-Korea bereiken, zijn zorgvuldig georkestreerd. Leider Kim Jong-un laat de wereld graag zijn macht en een prachtig opgepoetst plaatje van het dagelijks leven in zijn land zien. Maar soms komt er nieuws over de grens dat getuigt van een andere werkelijkheid. De weinige ongecensureerde verhalen die het Westen bereiken, schetsen een onthutsend beeld van uitbuiting, honger en onvrijheid. In deze totalitaire dictatuur is het christendom zo goed als uitgebannen. Maar…

 


Update: 11 januari, 17.00 uur

Het eerste doel van € 11.250,- is bereikt!
Dankzij de CIP-crowdfundactie kan TWR in 2022 maar liefst al 15 weken het programma Met Jou uitzenden naar Noord-Korea. Enorm bedankt!

Voor elke € 750,- die er meer binnen komt, kunnen we daar een extra week aan toevoegen. Helpt u mee om van deze actie een nog groter succes te maken?
€ 12.000,- is 16 weken Met Jou (gerealiseerd)
€ 12.750,- is 17 weken Met Jou (gerealiseerd)

€ 19.500,- is 26 weken Met Jou (gerealiseerd)
€ 20.250,- is 27 weken Met Jou (gerealiseerd)
€ 21.000,- is 28 weken Met Jou
€ 21.750,- is 29 weken Met Jou

Help TWR de onbereikten in Noord-Korea te bereiken

Door middel van deze CIP-crowdfundactie helpt u mee om in 2022 gedurende 15 weken in Noord-Korea het evangelisatieprogramma Met Jou te laten klinken.
Met jou is speciaal ontwikkeld om het christelijk geloof op een laagdrempelige en persoonlijke manier te introduceren bij luisteraars die nooit eerder over God hoorden. Er is €750,- per week nodig voor de uitzendingen van dit programma.

TWR zendt verschillende soorten programma’s uit voor de Noord-Koreanen

Vanaf het eiland Guam – gelegen in de Stille Oceaan – zendt TWR dagelijks radioprogramma’s uit om de Noord-Koreanen te bereiken met het Evangelie en om gelovigen te bemoedigen en toe te rusten. Gods Woord overbrugt 3500 kilometer, gaat dwars door gesloten grenzen en brengt hoop!

– Programma’s voor christenen

Voor de weinige christenen in Noord-Korea is het vaak onmogelijk om een Bijbel te krijgen of om samen te komen als gemeente. Daarom zendt TWR diverse programma’s uit waarin Bijbels onderwijs en toerusting centraal staan. In het programma Bijbellezen wordt voorgelezen uit een Noord-Koreaanse Bijbel. Bijbelstart bestaat uit hoorcolleges waarin basiskennis over het Nieuwe Testament wordt gedeeld en de luisteraars van het programma Gebedsschool leren hoe ze met God kunnen communiceren in gebed.

– Evangelisatieprogramma’s

Voor verschillende doelgroepen zijn er ook evangelisatieprogramma’s, waaronder Laten we praten en Met jou. In de uitzendingen vertellen Zuid-Koreaanse christenen over hun geloof en hoe dat een plek heeft in hun leven. Met deze evangelisatieprogramma’s wil TWR openheid en geborgenheid bieden aan Noord-Koreanen die nog nooit het Evangelie hebben gehoord. En dat geldt voor ruim 99 procent van de bevolking.

In het geheim

Vanwege de zware vervolging zijn Noord-Koreaanse christenen gedwongen hun geloof in God geheim te houden voor familie, vrienden en buren. Zij luisteren vaak ’s avonds laat of ’s nachts, zodat de kans op ontdekking het kleinst is. Als ze toch worden verraden, wacht een strafkamp. Deze gelovigen vinden het heel bemoedigend om te merken dat God hen niet vergeten is en dat christenen in andere landen hen aanmoedigen vol te houden.

Een luisteraar: ‘Zonder de uitzendingen en jullie liefde en toewijding, zouden wij geen toegang hebben tot de boodschap van het Evangelie van onze Vader in de hemel. Dan zouden we verloren zijn in duisternis.’

 

Help TWR de onbereikten in Noord-Korea te bereiken

Met uw bijdrage geeft u Noord-Koreaanse luisteraars zicht op nieuw Leven! Elke bijdrage is van waarde.

100%70%50%25%0 11250

Laatste donaties

  • €35
    Anoniem18683 uur geleden
  • €25
    Anoniem19430 uur geleden
  • €25
    Anoniem19540 uur geleden

Aanmelden voor onze nieuwsbrief

Laptop