Crowdfunding voor Week van het Leven succesvol; grote campagne met thema ‘Bekijk het eens van de andere kant’ op tv en radio
Dankzij een succesvolle crowdfundingsactie, waarmee nu al meer dan €140.000 is opgehaald, wordt tijdens de Week van het Leven (6 t/m 13 november) een grote Pro-Life campagne uitgezonden op radio en tv. Het door het publiek gekozen thema van de campagne is: ‘Bekijk het eens van de andere kant!’
In de campagne worden uitgesleten slogans als ‘Baas in eigen buik’, ‘Mijn lichaam, mijn keuze’ en ‘Het ongeboren kind is nog maar een klompje cellen’ bevraagd en omgedraaid. Er is immers ook een báásje in eigen buik, met een éígen lichaam? Met kernachtige zinnen en beelden worden mensen met de commercials opgeroepen om het eens van de ándere kant te bekijken. Bij iedere zwangerschap ontstaat namelijk een nieuw mensenleven. Kwetsbaar, maar waardevol! Ook de politiek is aan zet en wordt opgeroepen werk te maken van échte hulp aan moeder en kind.
Kijk hieronder de videocommercials: 1, 2 en 5 worden daarvoor gebruikt. De voice-overs van alle commercials worden ingezet voor de campagne op de radio.
Commercial 1: Baas in eigen buik? Bekijk het eens van de ándere kant en vergeet het báásje in eigen buik niet!
Commercial 2: Mijn lichaam, mijn keuze? Bekijk het eens van de ándere kant! Een ongeboren kindje heeft óók een lichaam, maar géén keuze.
Commercial 3: Recht op een veilige abortus? Bekijk het eens van de ándere kant. Voor een ongeboren kindje is een abortus nóóit veilig.
Commercial 4: Keuzevrijheid voor abortus? Bekijk het eens van de ándere kant. Hoeveel keuze heb je als je gedwongen wordt tot abortus? En een ongeboren kindje heeft al helemáál geen keuze.
Commercial 5: Bij abortus is ’t nog maar een klompje cellen? Bekijk het eens van de ándere kant. Bij iedere zwangerschap ontstaat een nieuw leven. Kwetsbaar, maar waardevol!
De Week van het Leven wordt voor de zesde keer georganiseerd door Platform Zorg voor Leven. Onder verantwoordelijkheid van dit platform werken verschillende organisaties samen om in Nederland bewustwording te creëren voor het ongeboren leven en de hulp die mogelijk is voor onbedoeld zwangere vrouwen.
Naast de publiekscampagne kunnen mensen dit jaar stemmen op een aantal mooie initiatieven die jonge (aanstaande) moeders in een kwetsbare situatie ondersteunen. Die initiatieven zijn er door het hele land. Deze hulp aan kwetsbare vrouwen verdienen steun en willen we zichtbaar maken. De initiatieven met de meeste stemmen ontvangen na afloop van de Week van het Leven een cheque van €1.000,-.
Praatmee