Twijfel en geloof
Dit artikel is nu opgeslagen in je dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.

Nieuws

08 april 2021 door Patrick Goede

Vier jongeren over hun geloofstwijfels: "Waarom geneest God mij niet?"

Wat doen jongeren om hun twijfels over het geloof het hoofd te bieden? Heartbeat Nederland laat vier jongeren aan het woord over hun twijfel in God en Jezus. Zo vertelt Hester Plaggenmarsch: "Ik heb in de 25 jaar dat ik nu op aarde rondloop, best veel meegemaakt. Ik ben chronisch ziek en heb constant pijn, als God geneest, waarom geneest Hij mij dan niet?"

Reacties

Hier zien we ook weer een voorbeeld van geloofsproblemen, door de wijze waarop de Bijbelse genezingspraktijk wordt gepredikt. Te weinig geloof? dan gaat het helaas niet door. Maar zo zit dat niet! Natuurlijk kwam het voor dat geloof bij genezing een rol speelden tijdens de wandel in Israël van de Here Jezus. Men wil in het spoor van de apostelen, in praktijk voortzetten. Zonder in ogenschouw te nemen, toen er een lichaamsdeel werd terug geplaatst bij het in gevangnemen van Jezus, dezen de benen namen en hun Meester achterlieten. Marcus 14:48,52
Bij het afvoeren van de Gevangene bleef als laatste volgeling er nog één bij Hem kloekhartig meelopen, die slechts alleen nog één hemd bezat en alles had prijs gegeven. Mattheus 19:21Ook deze werd belet Hem te kunnen blijven volgen (Amos 2:16) Daarom moeten we met helder inzicht en alle fijngevoeligheid leren te onderscheiden waar het echt op aan komt! Tot Hester zou ik toch willen verwijzen naar wederom Marcus 14:51,52

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen