Wim Verwoerd
Dit artikel is nu opgeslagen in je dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.

God

04 februari 2021 door Redactie

Ernstige videoboodschap over corona, Noachs tijd en onze tijd

Waarom vergelijkt de Heere Jezus de tijd voor Zijn wederkomst met die van Noach? Vanwege de ‘goddeloosheid’, zul je misschien zeggen. In deze video maakt Wim Verwoerd duidelijk dat de Heere Jezus het over een heel andere overeenkomst heeft. Het is een ernstige boodschap en we hebben er volgens hem als christenen vaak overheen gelezen…

Abonneer je op de YouTube-pagina van Wim Verwoerd

Reacties

J
Jammer dat je de mensen/christenen die de opnameleer aanhangen, beoordeelt als mensen die in een dwaalleer geloven...

De opname van gelovigen is en blijft een bijbels gegeven... zie bijv 1 Thessal 4 vv enz... Er is trouwens nog veel meer bijbelse aanwijzingen
H
De lezing bevat waardevolle inhoud. Maar de uitspraak dat ook wedergeboren christenen in het oordeel kunnen vergaan, zou ik niet voor mijn rekening durven nemen. Althans niet als u wedergeboorte definieert zoals Jezus dat zelf doet in het gesprek met Nicodemus. De theorie over de opneming ken ik eerlijk gezegd niet zo goed, dus daar gaat mijn commentaar niet over.
J
Waarom zou een verwachting van de opname een andere heilsverwachting voorstellen dan het wachten op de dood? Christus vroeg zich af of Hij bij zijn wederkomst nog geloof zou vinden op aarde. In de grote verdrukking zullen de heiligen alsnog de dood vinden. Waarheen zouden ze vluchten? Waarom de stellige aanvechting om de 'opname' zoals die bij veel gelovigen leeft, uit het hoofd te praten. Paulus heeft het er niet voor niets over gehad. "Twee zullen er in het veld zijn, één zal aangenomen worden, één zal achtergelaten worden". vervolg
Toon meer reacties (4)

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen