Make-upmerk stopt samenwerking met christelijke vlogger na openlijke steun Trump
Het van origine Franse make-upmerk Sephora stopt haar samenwerking met christelijke vlogger Amanda Ensing. De beautyvlogger maakt populaire video's waarin ze laat zien hoe zij haar make-up doet, waarin ze merken promoot in betaalde samenwerkingen. Toen Ensing haar steun voor Trump uitsprak en uitkwam voor haar geloof, verbrak Sephora zonder verdere directe aanleiding de samenwerking met de christen. Op haar social media deelt de influencer met ruim 1,4 miljoen volgers het verhaal over de breuk. "Zij stellen dat mijn posts in strijd zijn met Sephora's kijk op inclusiviteit", aldus Ensing.
De vlogger legt in een video op haar Instagrampagina uit dat ze voorafgaand aan de samenwerking specifiek had gevraagd naar de kijk van de sponsor op haar geloof en politieke standpunten. Hierop gaf het make-upmerk aan alleen het contract te verbreken in 'extreme situaties waarin sprake is van geweld'. Volgens Ensing is dat nu niet aan de orde. "Ik heb hen gevraagd om een verklaring, maar geen duidelijke reactie gekregen", aldus Ensing.
"Ik heb nooit opgeroepen tot geweld", benadrukt Ensing in haar reactie. "Ten eerste ben ik een christen. Dit is het belangrijkste, Jezus is mijn Heer en Verlosser. Ten tweede ben ik Amerikaans. Ten derde ben ik Latina. Ik ben geen racist, homofoob of deel van een vijandige groep. Het is opvallend dat dit is gebeurd nadat ik op het internet mijn steun voor Trump uitsprak."
"Sephora heeft aangeboden mij wel uit te betalen, als ik mijn mond houd over wat er allemaal gebeurd is. Maar dit is groter dan mijn loonstrook. Ze willen mij betalen als ik stil blijf. Dit lijkt een steeds terugkerend patroon te zijn in de behandeling van conservatieve Amerikanen", aldus Ensing. De christelijke vlogger roept haar volgers op om Sephora te boycotten en trouw te blijven aan hun geloof en politieke standpunten, ongeacht de negatieve reacties van mensen.
Afbeelding: YouTube Amanda Ensing
Praatmee