scot oliphint
Dit artikel is nu opgeslagen in je dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.

God

05 oktober 2020 door Nienke Alblas

Dé oplossing voor het probleem van de zonde

Volgens theoloog Scott Oliphint verkondigt het christendom als enige religie dat God zondaars redt. Zonde is volgens hem een probleem dat over heel de wereld, in ieder mensenleven voorkomt. "Wat is de oplossing van zonde?", vraagt Oliphint zich af in een video van geloofstoerusting. "De oplossing die bijna elke andere religie aandraagt is dat je jezelf er met hard werk van kan bevrijden." Bekijk in de video hoe Jezus voor christenen een verschil maakt in de oplossing van zonde.

Reacties

W
Geloof betekent leven vanuit de transformerende kracht en genade van Gods Geest, en dat gaat verder dan puur en alleen rechtvaardiging vergeving, het vormt het fundament voor onze heiligmaking, zonder welke we de Heer niet zullen zien. Hebr H11, H12:1-22 let op vers 14
P
Zonder bekering geen verlossing is de boodschap van Jezus.



"Bekeert u, want het koninkrijk van God is binnen in u."



"Gij hebt nog niet ten bloede toe weerstand geboden in uw worsteling tegen de zonde." (Hebreeën 12:4)



"blijft uw behoudenis bewerken met vreze en beven" (Filippenzen 2:12)



"Alles doe ik ter wille van het evangelie, om er zelf ook deel aan te verkrijgen." (1 Korinte 9:23
K
Het mooie van het christendom is dat verlossing onvoorwaardelijk is. Dat wij niets kunnen en niets hoeven bij te dragen aan onze redding. De dood was de straf op de zonde. Maar de dood is door Jezus overwonnen.

Dat betekent dan ook dat geloof of zondekennis geen voorwaarde is voor onze zaligheid, maar juist een teken van . Op het moment dat je het zou willen geloven, mag je er al zeker van zijn.

En dat betekent ook dat wij moeten leven uit onze verlossing en niet moeten blijven hangen in onze ellende.

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen