Reformatorisch Dagblad: Humanistisch Verbond schuldig aan framing en misleiding
De komende weken wordt er op televisie reclame gemaakt voor de Week van het Leven in november. Het Humanistisch Verbond sprak van een "misleidende wervingsactie". Het Humanistisch Verbond stelt dat het spotje voor de Week van het Leven misleidend is, omdat het woord abortus niet wordt genoemd.
De hoofdredactie van het Reformatorisch Dagblad vindt de woede van het Humanistisch Verbond "best bijzonder", omdat volgens humanisten "iedereen mag denken en zeggen wat hij wil". "Maar, o wee als men te dicht bij hun juwelen komt. Dan gaan ze onheilspellend grommen", schrijft men in een hoofdredactioneel commentaar.
Volgens het RD laat de actie van het Humanistisch Verbond zien dat "vraagtekens zetten bij of waarschuwen tegen het ongebreidelde libertijnse denken" kennelijk niet mag. De krant spreekt van "een poging om mensen die ervoor uitkomen dat ze voor het leven zijn, en dus tegen het doden ervan, te framen als een organisatie die niet deugt". "Dat is misleiding" en "een aantasting van de democratische vrijheid".
Eerder stapte het HV al naar de reclamecodecommissie met kritiek op de reclames voor de Week van het Leven. De commissie besloot dat er geen spraken was van 'misleiding'. Lees ook: Ophef over reclamespotjes Week van het Leven: "Misleidende wervingsactie".
Praatmee