Jürgen Tholel
Dit artikel is nu opgeslagen in je dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.

God

15 juni 2020 door Jeffrey Schipper

Zwarte prediker doet bijzondere oproep: "Vraag om vergeving"

"Namens de zwarte gemeenschap wil ik om vergeving vragen vandaag, omdat ook wij fouten hebben gemaakt. In Christus kunnen we elkaar vinden en worden alle strijdbijlen begraven", vertelde Jürgen Tholel zondag in een indrukwekkende boodschap, gedeeld door evangelist Arjan Baan.

De spreker roept de voornamelijk witte toehoorders op om donkere mensen op te zoeken. "Vertel hen dat je via mij over ons slavernijverleden en dat jij die problemen niet kunt oplossen omdat jullie voorouders dat hebben gedaan. Jij kunt er niets aan doen, maar je kunt wel begrip tonen en om vergeving vragen voor je onbegrip. Dat zal een heleboel goedmaken. En zo heb je een kans om het evangelie te vertellen aan je donkere buurman of collega!"

Tholel sprak bij een openluchtviering in Giessenburg. 'Samen in de open lucht liederen gezongen, gebeden, een kindermoment gehad en het Woord gedeeld', schrijft Arjan Baan hierover. 'Het idee was vrijdagavond heel spontaan ontstaan en toch liep alles even ordelijk en ontspannen. Vooraf hadden we iedereen gewezen op zijn/haar verantwoordelijkheid om als christenen de overheidsregels te respecteren en gehoorzamen. We zijn dankbaar voor de welwillende houding van de politie!'

Reacties

T
Mooi dat zo iets is gebeurd. Een duidelijk teken dat God nog altijd in deze wereld werkt! God laat Zijn mensheid Niet vallen!
Bidden om wijsheid en een verbroken geest om de dingen recht te zien zonder vooroordelen. Je eigen positie bezien vanuit Gods woord ten opzichte van wie dan ook. Erkennen dat in het verleden dingen erg fout zijn gegaan en beseffen dat alle mensen door God geschapen zijn. Bovendien is er niets mooiers dan de culturele eigenschappen te zien en te proeven en van elkaar te leren.

Ik omarm een samenleving waarin we elkaar hoogachten en respecteren. In onze gemeente wordt dit toegejuicht door iedereen, God gedankt daarvoor.



Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen
Krijg volledige toegang tot CIP.nl. Bekijk onze abonnementen.