Marjon Moed
Dit artikel is nu opgeslagen in je dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.

God

04 mei 2020 door Jeffrey Schipper

Marjon haakt langzaam af: "Na een studiereis dacht ik: 'Zonder God lukt het ook prima'"

Er was een tijd dat Marjon Moed (33) zichzelf met overtuiging christen noemde. "Na een studiereis ging ik op reis en dacht ik: 'Zonder God lukt het ook prima'." Geloven zoals ze deed op haar twintigste kan ze niet meer. In deze eerste aflevering van een zesdelige online serie gaat ze op zoek naar een antwoord door met haar ouders te praten en mee te zingen met christelijke zanger én vroegere buurjongen Reyer. 

Bekijk de aflevering en lees hier meer over deze online serie van Marjon:

Reacties

Maar Marjon stel nou dat Johannes 3 vers 16 de waarheid is (en ik geloof dat) dat ieder die niet in Jezus geloofd verloren gaat. Als je blijft in je ongeloof heb je volgens deze tekst een gigantische

probleem. Je bent nu 33 jaar en stel dat je in ongeloof zou sterven, dan ga je volgens Gods woord verloren, terwijl God ook duidelijk aangeeft in deze tekst dat Hij juist helemaal niet wil dat er iemand verloren gaat

Ik hoop van harte dat je wedergeboren mag worden want dan ontvang je de H.Geest en die leid je in alle waarheid.
K
@J. Vreugendenhil: dat is dus net niet wat in Johannes 3:16 staat. Uw weergave is 180 graden de andere kant op. En als we er dan toch de bijbel bij pakken, dan moeten we ook lezen wat in de zaligsprekingen staat en wat Jezus zegt over het helpen van armen en gevangenen. Na 2000 jaar christendom is het goed voorstelbaar dat mensen niet meer weten wat ze aanmoeten met het geloof. Maar ook als je niet gelooft, moet je wel wat met je leven. En ik denk dat het voor God wel eens zwaarder kan wegen hoe je in het leven stond, dan wat je geloofde.
Marjon is opgegroeid binnen een christelijke scene, net als haar vrienden. Maar Marion, ben je ooit wedergeboren? Ben je een kind van God? Besef je dat die lieve God van Reyer ook Heilig is? Als je al weet wat dat betekent? En dat jij dus zondig bent? Als je al weet wat dat betekent? En dat je je naaste nooit ten volle lief kan hebben en vergeven als je niet weet hoeveel "genade" en vergeving je zelf hebt gekregen hoewel je het eigenlijk niet verdiend? Door de dood van Christus aan het kruis, wat historisch gebeurd is, ook voor jouw om te ontv
Toon meer reacties (2)

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen
Krijg volledige toegang tot CIP.nl. Start je gratis maand.