spandoek Alpha
Dit artikel is nu opgeslagen in je dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.

Dagelijks leven

23 december 2019 door Alpha Nederland

Alpha Nederland daagt Nederlanders met spandoek uit om meer tijd voor elkaar te maken

Met de titel ‘Tijd voor elkaar’ daagt Alpha Nederland vanaf maandag 23 december stellen uit om meer tijd voor elkaar te maken. Uit representatief onderzoek blijkt namelijk dat ‘tijd voor elkaar maken’ de sleutel is tot gelukkige relaties. Directeur Arnoud Drop: “We voerden al eerder campagne hiervoor, maar Nederlanders zijn nog nooit zo groots uitgedaagd om meer tijd voor elkaar te maken.”

Met name stellen tussen de 18 en 49 maken in verhouding minder tijd voor elkaar. Partners in de leeftijdscategorie 35-49 jaar en met thuiswonende kinderen geven hun relatie gemiddeld een lager cijfer. Met deze campagne wil Alpha Nederland dat stellen in een vaste relatie stilstaan bij de aandacht die hun relatie vraagt. Arnoud Drop: “Onderzoek toont aan dat stellen behoefte hebben aan meer gezamenlijke activiteiten, betere gesprekken met elkaar en betere seks. Dat begint met tijd voor elkaar maken. Het enige wat we hoeven te doen, is stellen de mogelijkheid te bieden om daaraan te werken. Door tijd voor elkaar te maken, bijvoorbeeld met een Marriage Course, praat je met elkaar, leer je elkaar beter kennen en blijf je betrokken bij wat de ander belangrijk vindt.”

Samenwerking met de kerk
De uitnodiging om tijd voor elkaar te maken is vanaf 23 december door het hele land te zien op meer dan 2.000 plekken langs de weg en in dorpen en steden. Kerken en parochies die in heel Nederland Marriage Courses organiseren, werken samen met Alpha Nederland om zoveel mogelijk stellen uit te nodigen. De spandoeken en posters vertellen drie ludieke verhalen. De campagne vertelt het verhaal van een stel dat tijd voor elkaar maakt - en de gevolgen daarvan ondervindt. “In Nederland is bij mijn weten nog niet eerder zo’n grote, positieve campagne geweest voor duurzame relaties,” aldus Drop. Zo hangt er in het centrum van Rotterdam twee weken lang een spandoek van 848 m2 met de slogan ‘Ons seksleven is 2,72 keer beter’.

Eerdere acties
In de nazomer ging Alpha Nederland al de straat op met de oproep om tijd voor elkaar te maken. Met de zogenaamde Tijd voor elkaar-bus werden er 150 stellen in Zwolle uitgenodigd voor een openlucht Marriage Course, gaven stellen op straat tips om meer tijd voor elkaar te maken en werd er een stel verrast met een lunchdate. Online werden ook stellen uitgedaagd om tijd voor elkaar te maken. In deze periode bereikte Alpha Nederland bijna 200.000 mensen met de campagneboodschap.

Achtergrondinformatie
In het voorjaar starten er meer dan 55 Marriage Courses in heel Nederland. Daarmee hoopt Alpha Nederland de relatie van honderden koppels een positieve impuls te geven. Op de campagnewebsite van Tijd voor elkaar vind je alle Marriage Course-cursuslocaties en achtergrondinformatie over de campagne: tijdvoorelkaar.nl.

Alpha Nederland is een dynamische en groeiende organisatie die zich inzet voor: evangelisatie van Nederland, vitalisering van de kerk en transformatie van de samenleving. Kijk voor meer informatie over het werk van Alpha Nederland op alphanederland.org/organisatie.

Klik hier voor meer informatie over Alpha Nederland

Start het gesprek

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen
Krijg volledige toegang tot CIP.nl. Bekijk onze abonnementen.