Stefan Paas

Dagelijks leven

28 november 2019 door Nederlands Dagblad

Stefan Paas in debat over polarisatie en geloof: "We hebben we nog niets uitgevonden dat beter lijmt dan religie"

“Polarisatie treedt vooral op bij onderwerpen migratie en religie”, stond in de aankondiging van het Nationaal Religiedebat tussen Daan Roovers, denker des vaderlands en Stefan Paas, voormalig theoloog des vaderlands. Toch kan religie de scherpe kanten van polarisatie af halen, volgens Paas. Dit meldt het Nederlands Dagblad.

“Als je boven bloedbanden, boven je familie en directe omgeving, wilt uitstijgen, kom je bijna altijd uit bij religie.’ Paas geeft toe dat ook in religie en op basis van religie veel strijd wordt gevoerd. “Maar toch hebben we nog niets uitgevonden dat beter lijmt dan religie.”

Verder kwam de stelling van ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers aan bod, die graag ziet dat de overheid ingrijpt in wat moskeescholen doceren. Paas: “Als je let op de anekdotes die je in de krant leest, schrik je wel van wat hier geleerd wordt. Maar als je het in een wet giet, zeg je feitelijk: de overheid moet toezien op hoe mensen hun kinderen opvoeden. Dat zeggen mensen altijd makkelijk, als het gaat over anderen. Ik zie in staatsrechtelijk opzicht wel wat problemen. Intuïtief snap ik het probleem, maar toch: niet doen.”

Lees het volledige artikel op de website van het Nederlands Dagblad.

Reacties

J
Ik weet wel iets beters. Geloof in de blijde boodschap dat God via de Here Jezus Christus de zonde der wereld heeft weggedragen aan het kruis van Golgotha. En dat volgens de hoogste Rechter, dat is God Zelf, uw zonden zijn weggedaan. Voor Hem tellen ze niet meer. Geloof maakt nederig. Religie daarentegen werpt de mens terug op wet, regels, inzettingen, gedrag en eigen streven. Maakt de mens hoogmoedig. Geef mij Jezus!!!
REAGEER
T
Dat kleuters daar onder invloed lijken te staan van een ‘extremistische islamitische stroming’. Een uitgelekt rapport onthult het zorgelijke gedrag van de kinderen.



Zo zouden ze bijvoorbeeld Arabische verzen uit de Koran citeren tijdens speeltijd,.

Doodsbedreigingen en vinger aan de keel



Zolang het Jihadisme en de sharia in de islam niet wordt afgeschreven is zij haat zaaiend en in strijd met de rechten van de mens.



In deze is tolerantie onverantwoord.



https://bijbel.startkabel.nl/forum/?id=5228
REAGEER

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen
Vakanties
Hier adverteren?
New Faith Network
NFN Originals Films
bekijk alle originals

Beluister onze Podcast!

iTunes Stitcher Spotify
Krijg volledige toegang tot CIP.nl. Start je gratis maand!