Nieuws

28 oktober 2019 door Geerten van Breugel

Antisemitische en anti-christelijke teksten op bushokjes in Turkije: 'Wees geen vrienden van hen'

In de Turkse stad Konya zijn anti-christelijke en antisemitische advertenties opgedoken. Dat schrijft Faithwire. In de advertenties worden Turken aangemoedigd geen vrienden van christenen en Joden te worden, waarbij de Koran wordt aangehaald: 'Neem Joden en christenen niet aan als vrienden'. Na verschillende klachten zijn de advertenties weggehaald door de partij AKP.

In de passage in de Koran staat verder dat 'zij (Joden en christenen, red.) in feite vrienden van elkaar zijn. En wie een vriend van hen is, is hij inderdaad één van hen. Allah leidt geen mensen met verkeerde daden'.

Christian Solidarity Worldwide, een organisatie die zich richt op christenvervolging, zegt dat dit niet nieuw is. ''Het is niet ongebruikelijk, we hebben dezelfde incidenten in andere delen van Turkije gezien. Het verwijderen van de borden was een stap in de goede richting, maar helpt de positie van christenen niet.''

Reacties

H
Tijdens het bewind van Erdogan is de discriminatie van Joden en christenen in Turkije sterk toegenomen. Als christen kun je in dit land beter niet (meer) op vakantie gaan.
REAGEER
T


De islam tolereren ? en erkennen als van vrede ?



Bekeer je tot de islam betekent onderwerp je aan Allah, de god van de islam.

Bekeer je tot de islam betekent: Met geld kun je je leven zeker stellen.anders wacht je het zwaard.

Bekeer je tot de islam betekent dat je moet afwijzen waar Jezus voor staat. Namelijk heb God lief boven alles, en je naaste als jezelf. Dan lever je de vrijheid van Christus in voor de onderwerping aan de islam, aan de sjaria.

https://cip.nl/63013-iraakse-geestelijke-tegen-christenen-
H
@Theo. Sterker nog, de Koran wil ons doen geloven dat mohammed de door de Heere Jezus beloofde Trooster is.

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen
Vakanties
Hier adverteren?
New Faith Network
NFN Originals Films
bekijk alle originals

Beluister onze Podcast!

iTunes Stitcher Spotify
Krijg volledige toegang tot CIP.nl. Start je gratis maand!