hel

Dagelijks leven

02 oktober 2019 door BEAM

Gaan mijn niet-gelovige vrienden naar de hel?

Gaan mijn niet-gelovige vrienden naar de hel? Het is een vraag waar vrijwel iedere christen mee worstelt en die veel mensen bezighoudt. Thom Hofstede gaat er in een gastcolumn bij Beam dieper op in.

Thom schrijft dat het plaatje van mensen die veroordeeld worden tot een eeuwige, bewuste marteling hem bang maakt. 'Als dit een waarheid is die ik moet aanvaarden om mezelf christen te noemen, vermoed ik dat ik de eindstreep niet haal. Wat ik nog moeilijker vind, is dat er mensen zijn die dit geloven, en niks met die overtuiging doen. Geen greintje bekeringsdrang. Ik vind het moeilijk dat er mensen zijn die geloven dat het merendeel van de mensen in vlammen opgaat, en niks voelen dan nonchalance.'

Even later schrijft de gastcolumnist dat hij denkt dat eigenlijk iedereen gelooft. 'Ik denk dat Stephen Hawking geloofde. In zwarte gaten die niemand ooit heeft gezien, maar wel kan beredeneren. Een atheïst die stomverbaasd stond van de schepping. Ik ken geen mens die geen geloof heeft. Gelovend in de liefde, in zichzelf. In nieuwe kansen en goede bedeolingen. Misschien komen deze mensen wel voor de hemelpoorten om te realiseren dat ze, dag aan dag, een stukje God zagen. En dat, bij dit besef, elke knie buigt.'

Lees hier de hele column

Reacties

H
Ik zou zeggen laat Het Woord spreken en stop met fantaseren.
REAGEER
F
God beslist wie er behouden worden en wie er verloren gaan. Als je de Bijbel serieus neemt is er maar één manier om behouden te worden en dat kan alleen maar door het geloof in Jezus Christus, hoe graag ik het alle mensen gun dat ze voor eeuwig bij God zouden mogen zijn! Want voor eeuwig verloren gaan, dat gun je je ergste vijand niet! Bid daarom dat er nog zoveel mensen zich mogen bekeren nu het nog niet te laat is.
A
Frederiek, God's Wil is dat IEDEREEN wordt behouden, halleluja. (1 Tim. 2:4,5)

Shalom
Toon meer reacties (4)

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen
Vakanties
Hier adverteren?
New Faith Network
NFN Originals Films
bekijk alle originals

Beluister onze Podcast!

iTunes Stitcher Spotify