martin koornstra

God

17 juni 2019 door Patrick Simons

Martin Koornstra: "Aan de hemelpoort wordt niet gevraagd hoeveel zieken ik heb genezen"

Hoe belangrijk is het nu eigenlijk om gehoorzaam te zijn aan God? Volgens Martin Koornstra is dat ontzettend belangrijk. "Gehoorzaamheid is belangrijker dan succes", vertelt hij in een video-interview met CIP.nl

Koornstra vertelt dat die zin hem heel dierbaar is geworden. "Daarom wil ik gehoorzaam zijn aan de opdracht die Jezus me geeft. En of er nu één geneest of tien, natuurlijk gaan we voor tien, maar als ik de opdracht uitvoer, zal Jezus zeggen: je hebt het goed gedaan. Dat is het belangrijkste", vertelt Koornstra die er zichtbaar emotioneel van wordt.

"Aan de hemelpoort, om dat beeld even te gebruiken, wordt niet gevraagd hoeveel zieken ik heb genezen. De Vader vraagt: heb je gedaan wat ik van je vroeg? En dat is wat ik wil doen. Waarom ik er nu over huil? Omdat ik een heel lange weg heb afgelegd om te kunnen zeggen: ik blijf doorgaan ondanks al die honderden en duizenden die niet genezen. Ik zal me verheugen in wat wel gebeurt. Als ik gestopt was jaren geleden, waren al die wonderen, tot gisteravond aan toe, niet gebeurt. Dan had ik niet gedaan wat God van me gevraagd had en veel ellende laten zitten die God had willen opruimen. Dus ik geef niet op."

Bekijk hier de hele video-serie. 


Gebedsgenezing in Nederland
- Waarom je voorzichtig moet zijn om je door onbekende christenen de handen op te laten leggen tijdens een genezingsdienst
- Waarom God slechts een heel klein percentage zieke christenen in Nederland geneest
- Waarom een genezingsdienst bezoeken je bijna altijd een 'hoop' kost
- Waarom ik deze serie over gebedsgenezing geschreven heb
- Een vergeten groep: christenen met een beperking
Meer over Gebedsgenezing in Nederland »

Reacties

Is het niet meer gepast om te zeggen: "In de hemel wordt niet gevraagd hoeveel zieken ik heb zien genezen?

Nergens is iets bekend over een hemelpoort! We kennen wel het verzinsel over een hemelpoort waar de apostel Petrus een intake zou houden met een toegesneden vragenlijst. Voorts kan onmogelijk aan een mens worden gevraagd nabij of in de hemel hoeveel zieken deze heeft genezen! God is nog altijd de Grote genees-Heer.
Wel is het de apostel Petrus, die in zijn eerste brief ons uiteenzet dat de uitleg van de 'genezende striemen' in Jesaja 53 het om genezing gaat van zonden en dwaling. Hij maakt ons duidelijk in 1. Petrus 2:24 dat de Here Jezus de zonden van de mensen in zijn lichaam op het hout gebracht heeft, met als gevolg de mens aan de zonden afgestorven, voor de gerechtigheid zouden leven.
Toon meer antwoorden (2)
Toon meer reacties (1)

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen
Vakanties
Hier adverteren?
New Faith Network
NFN Originals Films
bekijk alle originals

Beluister onze Podcast!

iTunes Stitcher Spotify