Nieuws

07 juni 2019 door Geerten van Breugel

Tijd voor een nieuwe experience bij Opwekking: Ontdek jouw Perfect Match

Tienduizenden betrokken bezoekers bij Opwekking, daar moet je als Operatie Mobilisatie op een unieke manier bij zijn, dacht de organisatie vijf jaar geleden. En dat deden ze, met een experience. Na vijf jaar is het echter tijd voor een nieuwe beleving: Global Village wordt vervangen door The Perfect Match. “Iedereen heeft een taak in dit leven en wij willen ze helpen om die te ontdekken."

Operatie Mobilisatie is een internationale en interkerkelijke zendingsorganisatie. Meer dan 3100 OM-werkers met 100 nationaliteiten zijn wereldwijd vertegenwoordigd, om Jezus Christus op verschillende manieren bekend te maken.

“Waar met de Global Village op een interactieve manier de nood van de wereld werd laten zien, is dat met The Perfect Match de oplossing", zegt Annelies Douma. Zij is organisator van de experience voor Operatie Mobilisatie en is bezig met de opbouw bij Opwekking. “De afgelopen jaren wilden we confronteren en het probleem laten zien. De afgelopen jaren ervaarden mensen dit doordat ze een straat doorliepen met een prostituee, een zwerver, maar ook een eigenaar van een kledingzaak die het alleen maar om geld ging. Mensen gingen met hen in gesprek met hen en beleefden dit soms zelfs als realiteit. Mensen gaan helemaal op in een experience“, merkte Douma. Mensen komen in aanraking met acteurs, heel concreet met mensen die geen hoop hebben en arm zijn.“

En de Perfect Match moet je gewoon beleven, zegt Douma. “Mensen moeten gewoon komen. De hoofdboodschap? We willen bezoekers bewust maken van de vraag voor veel mensen leeft: waarom ben je op deze wereld? Het thema is dan ook: ´This is what you were made for´. We hopen en geloven dat mensen het antwoord kunnen krijgen in deze experience. We willen mensen helpen ontdekken waar ze voor gemaakt zijn.“ En daar kán Operatie Mobilisatie een rol in spelen, maar dat hoeft niet. We willen de betrokkenheid van bezoekers vergroten bij de verspreiding van het evangelie. Het gaat ons niet om Operatie Mobilisatie, maar om die betrokkenheid. We hoeven echt niet iedereen in te lijven. Iedereen heeft een taak in dit leven en daar willen we op wijzen."

Persoonlijk vindt ze het uitvoeren en bijwonen van de experience dan ook mooi. “Ik organiseer het en zie dus wat het met mensen doet. Daar krijg ik contact over met mensen. Dat vind ik te gek.“ En als mensen verder komen in hun persoonlijke zoektocht naar hun bestemming? “Als mensen hun plek gaan vinden, vind ik dat alleen maar supermooi.“

Lees meer over Operatie Mobilisatie

Start het gesprek

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen
New Faith Network
NFN Originals Films
bekijk alle originals
Vakanties
Hier adverteren?

Beluister onze Podcast!

iTunes Stitcher Spotify