Arjan Lock

Nieuws

16 mei 2019 door Arjan Lock, EO-directeur

Wat je moet weten over de nieuwe EO-campagne: ‘Als je gelooft’

Misschien heeft u hem op televisie of social media al voorbij zien komen, onze nieuwe campagne: ‘Als je gelooft’. Die hebben we gelanceerd om iedereen opnieuw duidelijk maken waar de EO voor staat.

Dat wij een sterk merk zijn, in lijn met onze missie, is van cruciaal belang. We willen herkenbaar zijn voor iedereen, en onderscheidend blijven binnen het geheel van de Publieke Omroep. Mede omdat er daarbuiten steeds meer mediamerken zijn die zich opdringen, zoals Netflix, Apple TV en Disney.

Simpel gezegd: vroeger was het zo dat je als omroep uitzond en er toch altijd wel mensen waren die naar je keken en luisterden. Tegenwoordig moeten ze zélf naar je toekomen. Dat gebeurt alleen als je een sterk, herkenbaar merk bent.

Hoe kunnen wij in de veelheid van merken onderscheidend zijn? Daarover hebben we stevig nagedacht. Twee dingen zijn hierbij belangrijk. Allereerst dat het glashelder is waar de EO voor staat, namelijk voor het christelijk geloof. Ten tweede dat we voor zo veel mogelijk mensen aantrekkelijk willen zijn. We willen om het zo te zeggen ‘een geloofsmagneet’ zijn voor iedereen. Gelovig of niet, als je ook maar iets hebt met thema’s die met geloof of de diepere lagen van het leven samenhangen, moet er in je achterhoofd direct een lampje gaan branden: daarvoor moet je bij de EO zijn!

Reacties

Een geloofsmagneet voor iedereen, haha hoe krijgen ze het weer verzonnen. Als er één ding onaantrekkelijk is, is dat een verwaterd merk dat nauwelijks nog ergens voor staat. Lauwheid is boring!
REAGEER

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen
Vakanties
Hier adverteren?
New Faith Network
NFN Originals Films
bekijk alle originals

Beluister onze Podcast!

iTunes Stitcher