relevant

God

13 maart 2019 door Dick van den Bos

Robbert legt uit waarom hij als christen van Israël houdt

Robbert (27) komt al sinds 2013 bij het Israelityweekend van Christenen voor Israël. Hij vertelt in het blad Israelity waarom hij zo van Israël houdt. 

”Van huis uit leerde ik veel over Israël, maar ik wilde er meer over weten. Ik ben zelf op onderzoek uitgegaan door de Bijbel te lezen, documentaires te kijken én het land te bezoeken. En daarnaast heb ik op de Isrealityweekenden meer over Israël kunnen leren.”

Juiste context
Hij heeft al veel geleerd ondertussen. ”Echt van alles! Om de Bijbel in de juiste context te kunnen plaatsen, hoe het volk Israël begonnen is, wat God zegt over Israël, welke profetieën over Israël in de Bijbel staan, en waarom dit alles überhaupt relevant is voor mij als gelovige niet-jood.”

"Het hele weekend gingen we dieper in op het leven van Jezus. Als volgeling van de Heere Jezus is het belangrijk om ook Zijn Joodse identiteit te begrijpen.”

Lees hier het volledige interview met Robbert.

Reacties

De enige stelling in dit kleine artikeltje is de volgende zin: "Als volgeling van de Heere Jezus is het belangrijk om ook Zijn Joodse identiteit te begrijpen."

De enige vraag die in mij opkomt is dan ook: "Waarom is het voor een volgeling van de Here Jezus belangrijk om 'ook' Zijn Joodse identiteit te begrijpen?"

Dit kán een interessant gesprek worden als elke deelnemer in staat is z'n cirkelredenaties (en ook drogredenaties) thuis te laten.
REAGEER
A
Hij zei o.a. ook, "...wat God zegt over Israël, Zijn volk, en de beloftes die Hij heeft gedaan.”

Ik hoop dat hij ook weet dat al die beloftes allemaal al vervuld zijn en dat er niets meer is dat nog vervuld moet worden. En ik hoop daarmee ook dat hij beseft dat Israël liefhebben boven andere volken, het najagen is van wereldse doelen, wat op zich afgoderij is...
@Anne, ik vrees dat hij van uw 'hoop' niet onder de indruk zal zijn; De liefde voor Israël is hem al met de paplepel ingegoten.

Het enige is, dat hij zich alsnog van z'n 'dwaalweg' bekeert. Maar dat kan pas gebeuren, als hij ook bereid is zich, qua visie van z'n 'Israël liefhebbende familie' los te maken.

Voor vele gelovigen weegt een reli-relatie echter zwaarder, dan het verlangen de Waarheid te omarmen. Dat heet ingekapseld zijn in de leugen.
Toon meer reacties (1)

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen
Vakanties
Hier adverteren?

Beluister onze Podcast!

iTunes Stitcher