God

13 maart 2019 door Geloofstoerusting

Kun je lauw zijn en toch gered? Onmogelijk!, zegt Francis Chan

De zeer bekende Amerikaanse prediker Francis Chan is kritisch op het Amerikaanse christendom, waar iedereen tevreden lijkt te zijn met de staat van de kerk. "Ik vraag me dan af: waar is de innerlijke worsteling? Zijn we echt tevreden op deze manier? Het lijkt in alles zo weinig op hoe het er in de Bijbel aan toe ging!"

"Tegelijkertijd, als ik het tersprake breng, zie ik wel instemming. Ik weet dat er een gebrek is aan vrede bij zoveel mensen. Ze weten dat er veel meer is. Als je kijkt naar de eerste christenen, die offerden zoveel op. En ze ervoeren God! Juist veel meer dan binnen je comfortzone."

"In Openbaring is te zien dat God je uitspuugt als je lauw bent." De interviewer vraagt vervolgens hoe je dit moet combineren met de teksten dat God ook genadig is en je niet beoordeelt op je daden. "Zijn genade maakt ons Zijn kinderen, maar daar hoort geen lauwheid bij."

"Als je lauw bent, ben je geen christen. Lees maar in Openbaring 3; dat betekent dat lauwheid en christendom niet te verenigen zijn. Want een christen kan niet worden uitgespuugd."

Gebouw
"Je ziet het wel veel in Amerika dat miljoenen christenen wekelijks samenkomen in een gebouw, maar geen volgers van Jezus zijn. Jezus zegt dat de mensen die Hem liefhebben Zijn opdrachten gehoorzamen. Ze zijn dus leugenaars als ze dat niet doen."

"In de wereld wil iedereen naar de hemel. In de kerk zie je dezelfde tendens. Mensen zeggen: 'We zijn allemaal gelovigen, dus we gaan naar de hemel'. Maar deze houding zie ik niet terug in de Bijbel."

Bekijk de video en neem een kijkje op de website van Geloofstoerusting:

Reacties

Hartgrondig mee eens! Bekering is een zeer wezenlijk onderdeel van onze wandel met de Heer.
REAGEER
L
De Here Jezus begint Zijn prediking met ,bekeert u !

In openb zegd Hij bijna in elke gemeente , dat ze zich moeten bekeren. En zo niet , dan komen er erge oordelen .

Wat erg dat deze bekerings boodschap ,steeds minder wordt gehoord. Het is alleen tot ons heil ,als we leren zuiver te zijn voor Hem.
REAGEER

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen
Vakanties
Hier adverteren?
New Faith Network
NFN Originals Films
bekijk alle originals

Beluister onze Podcast!

iTunes Stitcher