Moeder schrijft hartverscheurende brief aan Facebook: "Je wist dat ik zwanger was"
Vorige maand verloor journalist Gillian Brockell haar stil geboren zoon. Na deze hartverscheurende gebeurtenis ontving ze tot haar verdriet regelmatig advertenties op social media die gericht waren op zwangere vrouwen. Om deze situatie te voorkomen voor rouwende moeder, net als haar, besloot Gillian daarom een aangrijpende brief te schrijven waarin ze alle techbedrijven oproept voorzichtig te zijn met de reclame die ze maken voor zwangere vrouwen, zo meldt Famme.
Social Media
Op 30 november kreeg Gillian het nieuws dat haar zoon stil geboren zou worden. Na de geboorte volgde een periode van rouw. Helaas zag ze op social media steeds vrolijke advertenties die bedoeld waren voor zwangere vrouwen.
"Ik weet dat je wist dat ik zwanger was. Dat is mijn fout", schreef ze in een open brief aan Facebook, Instagram, Twitter en het data-bedrijf Experian. De journaliste wil dat deze bedrijven hun algoritmes updaten wanneer vrouwen hun kind verliezen door miskraam of stil geboorte. Op deze manier zullen zij niet meer geconfronteerd worden met hun tragische verlies op internet, zoals wel het geval was bij Gillian.
Drie dagen stilte
"Heb je me niet zien Googlen op ‘baby beweegt niet’?", vervolgde ze. "Vond je drie dagen stilte ook niet een beetje gek voor een frequent gebruiker als ik? En dan de mededeling met de woorden ‘hart gebroken’, ‘probleem’ en ‘stilgeboorte’? En de 200 bedroefde emoji’s van mijn vrienden? Is dat niet iets wat jullie natrekken?"
"Alsjeblieft techbedrijven, als jullie slim genoeg zijn om te beseffen dat ik zwanger ben, dan zijn jullie vast ook slim genoeg om te beseffen dat mijn baby is overleden. Je kan dan gepast adverteren, of nog beter: helemaal niet."
An open letter to @Facebook, @Twitter, @Instagram and @Experian regarding algorithms and my son's birth: pic.twitter.com/o8SuLMuLNv
— Gillian Brockell (@gbrockell) 11 december 2018
Vond je dit een mooi artikel? Dit artikel is powered by Bambr.
Klik hier om meer artikelen op Bambr.nl te lezen.
Praatmee