Religie

Nieuws

23 juli 2018 door Redactie

Zal de wereld vrediger zijn zonder religie? De Britten denken van wel

Bijna de helft van de Britten (47%) vindt dat de wereld een vredigere plek zou zijn zonder religie. Maar liefst 70% is het eens dat de meeste oorlogen in de wereldgeschiedenis veroorzaakt zijn door religies. Dat meldt Christian Today.

Meer dan vier op de vijf (81%) Britse volwassenen denkt echter dat religieuze extremisten de schuld zijn voor geweld. En niet de religies zelf. Dat blijkt uit een enquête van ComRes en de denktank Theos. Zo’n 61% denkt dat de leer van religies in essentie ‘vreedzaam’ is. 

Het onlangs verschenen rapport onderzoekt de schijnbare opkomst van religieus geweld in de laatste generatie evenals de media-aandacht rondom het geweld.

Reacties

H
Het christenDOM is een religie, christen ZIJN betekent een liefdesrelatie hebben met God, doordat je gelooft dat de Heer Jezus voor jouw gestorven is en dat God daardoor jouw Vader is. Dan woont Gods Geest in je, die je leiden wil in alles wat je doet. Als je God alle ruimte geeft, zul je gevuld worden met liefde voor alle mensen, zelfs voor je "vijanden".

Uit naam van religie, godsdienst, menen God een dienst te bewijzen, zijn er inderdaad heel wat oorlogen gevoerd.

REAGEER
De ‘kerkgeschiedenis’ geeft veel voorbeelden hoe 'religieuze demonen' mensen gebruiken om miljoenen ‘andersdenkenden’ op de wreedste manieren te folteren en te doden.

En dit alleen omdat zij het wagen van mening te verschillen met de visie van de officiële en traditionele kerk(en).

Zie voor een toelichting op Openbaring 6:7-8 de site www.openbaring.nu.
REAGEER

Praat mee

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen
New Faith Network
NFN Originals Films
bekijk alle originals
Vakanties
Hier adverteren?

Beluister onze Podcast!

iTunes Stitcher