Dit is hoe de EO haar stempel drukt in de media
De Evangelische Omroep (EO) heeft in 2017 en de eerste helft van 2018 heel veel moois geboekt. Dat blijkt uit de video 'Het is maar hoe je kijkt...' die de omroep gisteren op YouTube plaatste.
Terwijl we luisteren naar 'Mooi' van Marco Borsato komen de hoogtepunten van de christelijke omroep voorbij. En dat zijn er nogal wat. Van eerlijke verhalen tot inspirerende gesprekken. Vooral de hekkensluiter van de bijna drie minuten durende video raakt. "Maar het allerbelangrijkste is dat we 365 dagen per jaar mensen in aanraking mogen brengen met Gods liefde."
Zo maakte de EO in 2017 1324 uur aan televisie. Op NPO 1 maken ze 19 uur radio per week. EO Metterdaad heeft in 2017 ruim 6 miljoen euro opgehaald. Het tijdschrift Visie heeft 82 duizend abonnees. De jongere tak BEAM heeft 47 duizend abonnees. Op YouTube wordt Nederland Zingt 2 miljoen minuten per maand gekeken.
De video is geplaatst na het nieuws dat de EO in 2019 vele miljoenen euro's minder krijgt voor het maken van levensbeschouwelijke programma's. Ook zal er minder zendtijd zijn voor levensbeschouwing. Dat maakte de NPO vorige week bekend. Tot grote frustratie van EO-directeur Arjan Lock. “Dit is disproportioneel, het hart van onze programmering wordt eruit gesneden.”
De EO doet nu een oproep op spoedlid te worden voor een blijvend christelijk geluid in de media.
Praatmee