Willem en Marian de Vink

God

05 juni 2018 door Willem de Vink

Nieuw boek ‘Zeker weten!’ wil lezers sterk maken in genade

Willem de Vink heeft een boek geschreven over de basis van het christelijke geloof. Het heet ‘Zeker weten!’ Daarin zet hij Gods genade helder uiteen. Het is een boek dat lezers helpt om te begrijpen wat je volgens de Bijbel mag geloven. Zodat je daar zelf kracht in vindt en het ook aan anderen kunt vertellen. De ondertitel luidt dan ook ‘Hoe je sterk staat in je geloof.’

De schrijver legt het fundament van het geloof helder en systematisch uit. Kort, bondig, in eenvoudige taal, maar nooit oppervlakkig. Je leest bijvoorbeeld hoe je begint met geloven; wat het betekent dat Jezus met ons geruild heeft; wat Gods genade uitwerkt en dat je jezelf mag zien als een geliefd kind van God. Er worden aparte pagina’s besteed aan belangrijke begrippen als het kruis, de doop, brood en wijn, de drie-eenheid. Het boek geeft ook suggesties om in de praktijk met de inhoud aan de slag te gaan. Je wordt bijvoorbeeld geholpen om bijbelteksten te memoriseren en te mediteren. Naast persoonlijk gebruik is het boek ook geschikt om samen of in kleine groepen door te nemen. Achterin staan gespreksvragen.

‘Zeker weten!’ is ontstaan vanuit de praktijk. Willem de Vink gaf de afgelopen jaren tientallen cursussen en honderden spreekbeurten in binnen- en buitenland over de onderwerpen die hij behandelt. Zijn vrouw Marian heeft een sterke rol gespeeld in de ontwikkeling van het boek. Ze heeft haar ervaring als communicatiedeskundige en grafisch vormgever ingezet om er een kleurrijk, helder leesbaar boek van te maken.

"Marian en ik geloven in de kracht van genade," vertelt de schrijver. "De wereld om ons heen vraagt erom, vaak zonder het te beseffen. Hoe sterker christenen overtuigd zijn van Gods genade, hoe sterker hun invloed zal zijn. Daarom maakten we dit boek. Het zou vanaf elk podium aangeprezen moeten worden. We geloven dat elke christen en elke kerk die overtuigd is van de kracht van genade een sterk getuigenis af zal geven. En dat is wat we willen!"

Klik hier voor meer informatie.

Start het gesprek

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen
Vakanties
Hier adverteren?
New Faith Network
NFN Originals Films
bekijk alle originals

Beluister onze Podcast!

iTunes Stitcher