Tijs van den Brink

08 december 2017 door Jeffrey Schipper

Tijs van den Brink schrijft open brief man die joods restaurant sloopte

"Twee politie-agenten probeerden met u in gesprek te komen, heeft de korpschef inmiddels verklaard. Kennelijk zei u niks terug…," schrijft EO-presentator Tijs van den Brink in een open brief aan de "meneer met een tijdelijke verblijfsvergunning die gisteren met een Palestijnse vlag in de ene en een knuppel in de andere hand een joods restaurant in Amsterdam sloopte.

Dat u boos bent over de uitspraken van Trump snappen we wel," vervolgt Van den Brink. "Geen probleem, dat zijn wel meer mensen in dit land. Maar als je boos bent op president Trump, dan stuur je een boze tweet hier. Of je stemt op een partij die ook tegen Jeruzalem als hoofdstad van Israel is. Of je maakt een spandoek en gaat voor een ambassade staan. Dan komt er wel weer zo’n agent naar u toe, maar die vraagt vermoedelijk alleen of u koffie wilt…"

Lees hier het volledige commentaar op de website van Radio 1.

Foto: EO

Start het gesprek